Vilka är de bästa gratis rensningsapparna för en iPhone?

Jag märker att min iPhone blir långsammare och att lagringsutrymmet snabbt tar slut. Jag har försökt ta bort oanvända appar och rensa några filer, men det hjälper inte mycket. Kan någon rekommendera en pålitlig och gratis städningsapp för att optimera prestandan och frigöra utrymme? Jag behöver något användarvänligt och effektivt.

Hitta de bästa iPhone-rensarapparna: En praktisk recension

Har du någonsin kämpat med ett överfullt fotoalbum, rörig lagring eller dubblettbilder på din iPhone? Vi dök ner i världen av iPhone-rensarappar för att ta reda på vilka som verkligen håller vad de lovar. Här är en noggrann analys baserad på vår erfarenhet:

:trophy: Toppval: Smart Rensare

Smart Rensare - Bästa iPhone-rensarappen

Huvudfunktioner:

1. Eliminerar dubblett- och liknande foton.
  2. Hittar och tar bort stora videofiler.
  3. Komprimerar Live Photos för att spara lagringsutrymme.
  4. Raderar oanvända skärmdumpar enkelt.

Tillgänglighet och kostnad:

• Helt gratis: Inga annonser, inga prenumerationer och inga dolda avgifter.

Varför den imponerar:

• Verkligen gratis: Till skillnad från många alternativ finns det inga betalväggar eller dagliga begränsningar.
  • Snabba skanningar: Genomsökte hela mitt galleri (ett enormt antal filer) på bara 3 minuter.
  • Anständig AI-sortering: Även om den inte är perfekt identifierade den framgångsrikt dubbletter och suddiga bilder.
  • Betydande utrymmesbesparingar: Den frigjorde hela 32 GB på min enhet på en gång!

Möjliga förbättringar:

• Begränsade funktioner: Saknar alternativ för rensning av e-post eller kontakter som vissa konkurrerande appar erbjuder.
  • AI-missar: Valde ibland oväntade ‘bästa’ bilder, vilket krävde viss manuell granskning.

Betyg:

:star: 4.9 / 5

För något som är 100% gratis och effektivt hanterar fotoalbum är Smart Rensare ett framstående val.

Ytterligare resurser:

Andraplats: Rensningskit

Rensningskit – Omfattande verktyg för lagringshantering

Gratisfunktioner:

• Grundläggande filrensning, upplåst genom att titta på annonser.
  • Hantera och organisera dina kontakter och kalenderhändelser.

Betalversionens funktioner:

• Obegränsad rensning och videokomprimering.
  • Laddningsanimationer och ett internet-hastighetstest.
  • Dölj känsliga filer med förbättrad säkerhet.
  • Widgets och annonsfri användning.
  • Pris: $5.99 per vecka eller $29.99 årligen.

Det som imponerar:

• 7 dagars gratis provperiod: Testa premiumfunktioner utan åtagande.
  • Mångsidighet: Förutom rensning erbjuder appen enhetsäkerhet och nätverksskydd.
  • Effektiv sortering: Grupperar foton och videor efter kategori för snabbare beslut.
  • Minimalt med annonser: Gratisanvändare möter färre avbrott jämfört med andra rensarappar.

Begränsningar:

• Annonsfördröjningar: Gratisanvändare måste titta på annonser innan de kan få tillgång till rensningsprocesser.

Betyg:

:star: 4.6 / 5

Rensningskit erbjuder en väl avrundad verktygslåda som sträcker sig bortom grundläggande rensning. Även om kravet på att titta på annonser kan frustrera vissa är dess premiumfunktioner värda att utforska.

Tredje alternativ: Städningsapp

Städningsapp – Enkel lagringshantering

Gratisfunktioner:

• Rensa upp till 15 mediefiler åt gången.
  • Tillgång till ‘Hemligt utrymme’ genom att titta på annonser.
  • Begränsad tillgång till verktyg för kontakter, e-post och videokomprimering.

• Inga annonser eller funktionsbegränsningar.
  • Hitta dubblettbilder omedelbart.
  • Förbättrade filhanteringsmöjligheter.
  • Pris: $6.99 per vecka eller $39.99 för en livstidsplan.

Värt att nämna:

• Funktionsåtkomst: Många rensningsfunktioner är tillgängliga utan att uppgradera.
  • Intuitivt gränssnitt: Designad för enkel användning.
  • Omfattande rensningsalternativ: Från media till e-postorganisation, bredden av funktioner är anmärkningsvärd.

Behöver förbättras:

• Sorteringsnoggrannhet: Några tydligt olika foton grupperas som ‘liknande’.
  • Kostnadsfaktorn: En relativt hög veckoprenumeration jämfört med konkurrenter.

Betyg:

:star: 4.0 / 5

Städningsappen balanserar funktionalitet och användarupplevelse. Även om felaktig märkning och prenumerationspriset kan vara nackdelar, är den ett gediget alternativ för de som vill testa verktyg innan de förbinder sig.

Alternativt val: Rensarguru

Rensarguru – Polerat gränssnitt med premiumfunktioner

Gratisfunktioner:

• Tyvärr inga; test kräver prenumeration.

• Smart rensning och svepbaserad organisation.
  • Videokompression och hanteringsverktyg för kontakter.
  • E-postrensning och säker lagring.
  • Pris: $7.99 per vecka (Pro) eller $6.99 per vecka (Lite).

Vad som lyser:

• Sofistikerad design: Erbjuder ett snyggt, polerat gränssnitt.
  • E-postrensning: En unik funktion som saknas i de flesta andra appar.
  • Snabb drift: Snabb och responsiv skanningsprocess.

Nackdelar:

• Betalvägg först: Inga provfunktioner utan prenumeration.
  • Stela planer: Endast veckovisa faktureringsalternativ.

Betyg:

:star: 4.0 / 5

Även om funktionsuppsättningen är imponerande lämnar avsaknaden av gratisverktyg många användare tveksamma. Rensarguru passar individer som är redo att investera direkt för en premiumupplevelse.

Slutsats

Även om alla alternativ som recenserats erbjuder värdefulla funktioner, triumferar Smart Rensare som den bästa appen för de som söker en pålitlig, kostnadsfri lösning. Om extra anpassning eller utökade funktioner intresserar dig kan Rensningskit eller Städningsapp vara ett bättre alternativ.

Att hitta rätt app för att hantera digital röra behöver inte vara överväldigande—någon av dessa appar kan säkerligen få din iPhone tillbaka i toppform!

1 Like

Om din iPhone börjar gå långsammare och utrymmet håller på att ta slut, är det förmodligen dags att dyka djupare in i städrutiner. Medan @mikeappsreviewer redan har täckt några riktigt bra appar som Smart Städfunktion (som ärligt talat verkar vara en självklarhet eftersom den är gratis utan några förbehåll), skulle jag säga att det finns några ytterligare punkter att överväga.

Först och främst, innan du direkt börjar förlita dig på appar, vet att iOS har ganska bra inbyggda verktyg som du kanske har förbiser. Gå till Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring. Därifrån ser du Apples rekommendationer att avlasta appar, automatiskt radera gamla konversationer och till och med granska stora bilagor som tar upp plats. Det är gratis och kräver inte nedladdning av zip.

Om du har bestämt dig för att använda en app, verkar Smart Städfunktion vara den bästa lösningen här—det är sällsynt att hitta en seriös app som inte trycker in annonser eller prenumerationer. Dock, en liten anmärkning: dess AI-sortering är ‘inte felfri’, vilket kan innebära att du fortfarande måste hålla koll lite under städningen. Jag är inte säker på att alla har tålamod för manuella kontroller efter varje scanning.

När det gäller alternativ skulle jag personligen hoppa över allt som tvingar veckoprenumerationer innan man ens har provat en gratisversion (tittar på dig, Städfunktion Guru). Appar som Städfunktion Kit erbjuder tillfällig åtkomst till funktioner genom att titta på annonser, vilket är irriterande men acceptabelt om du är desperat.

Tips: Om din iPhone är trög, kontrollera dina inställningar för Uppdatering i bakgrunden, stäng av något som inte är nödvändigt, och rensa Safari-cacheminnet i inställningarna. Det kanske inte frigör lagringsutrymme, men det kan definitivt göra din telefon lite snabbare.

I slutändan är appar som Smart Städfunktion fantastiska hjälpredor, men att kombinera det med manuell städning och hantering av inställningar är det som verkligen håller din iPhone igång smidigt.

Ärligt talat tycker jag att många av dessa ‘rengöringsappar’ är närmast onödiga om du är villig att lägga lite manuell insats. Som @mikeappsreviewer påpekade verkar Kloka Rengöraren vara det bästa ‘verkligt gratis’ alternativet om du verkligen vill att en app ska hantera röran åt dig. Det är sällsynt att hitta något utan en betalvägg nuförtiden, så kudos till dem för det. Men behöver du det verkligen?

Hör av mig: Apples inbyggda verktyg i Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring är förvånansvärt underskattade. Jag lyckades frigöra 20 GB på min iPhone förra veckan bara genom att använda de förslag det gav mig. Avlasta oanvända appar, ta bort gamla bilagor i iMessage (allvarligt, de där videorna folk skickar är utrymmesvampyrer) och granska ditt fotoalbum själv. Visst, det är långsamt, men åtminstone behöver du inte oroa dig för att lita på en tredjepartsapp med alla dina data.

Med det sagt förstår jag att inte alla har tålamod för DIY-metoden. Så om du inte vill leka Marie Kondo med din telefon, ge Kloka Rengöraren ett försök—den är effektiv och binder dig inte till galna prenumerationer som Rengöringsmästaren eller Rengöringssatsen gör. Men förvänta dig inte att AI-magiken är perfekt; du måste fortfarande dubbelkolla eller riskera att förlora filer du faktiskt kanske vill behålla.

En sista sak: inaktivera Bakgrundsuppdatering för appar som inte är nödvändiga och rensa din Safari-cache. Båda kan ge din iPhone en liten boost utan att röra lagringen. Appar kan hjälpa, visst, men ibland är lösningen precis där i din telefons inställningar—inga annonser eller prenumerationer behövs.