Jeg har problemer med å finne en Android-app som nøyaktig skanner og identifiserer Wi-Fi-nettverk. Jeg har prøvd noen, men enten viser de ikke alle tilgjengelige nettverk eller så er detaljene ufullstendige. Kan noen anbefale et pålitelig Wi-Fi-skannerverktøy for Android? Ideelt sett vil jeg gjerne se signalstyrke, frekvens og nettverkskapasiteter. Det er for å feilsøke problemene med hjemmenettverket mitt. Takk!
Jeg har hatt en lignende kamp tidligere med å finne en god Wi-Fi-skanner for Android. Mange apper der ute enten mangler nettverk eller gir ikke den detaljerte informasjonen man kan trenge for feilsøking. Her er hva jeg vil anbefale:
Først av alt, prøv Netspot Wi-Fi-analysator for Android. Denne appen er ganske omfattende og tilbyr en mengde informasjon som signalstyrke, frekvens og detaljerte nettverkskapasiteter. Den er ganske nøyaktig i å identifisere alle tilgjengelige nettverk rundt deg.
For mer kontekst, jeg hadde et problem der noen apper simpelthen ikke klarte å oppdage svakere signaler eller ikke oppdaterte riktig. Men med Netspot fant jeg den veldig pålitelig. Den hjelper deg med å visualisere styrken til ulike Wi-Fi-signaler i nærheten av deg og tilbyr et greit grensesnitt.En annen app du kan vurdere er WiFi Analyzer av Farproc, som har eksistert lenge og gjør en grei jobb med å vise signalstyrke og kanaler. Imidlertid, etter min erfaring, mangler den noen av de mer avanserte funksjonene du får med Netspot.
Hvis du leter etter noe lett, men effektivt, er OpenSignal et annet alternativ, selv om det er mer rettet mot mobilnettverk med noe Wi-Fi-funksjonalitet. Det gir kanskje ikke så detaljerte innsikter som du får fra Netspot, men det er en nyttig app likevel.
Til slutt kan du også prøve WiFiman av Ubiquiti-nettverk. Den tilbyr et solid sett med funksjoner, selv om den ofte er mer business-fokusert.
For å oppsummere, for omfattende skanning og feilsøking, er Netspot Wi-Fi-analysator for Android sannsynligvis ditt beste valg. Den gir deg den detaljerte og nøyaktige informasjonen som trengs for å effektivt feilsøke og administrere hjemmenettverket ditt.
Jeg forstår deg, det å finne den rette Wi-Fi-skanneren for Android kan være en jakt. Mens @voyageurdubois dekket noen utmerkede valg som Netspot Wi-Fi Analyzer for Android og WiFi Analyzer av Farproc, vil jeg legge til et par til for god målestokk.
Først, ta en titt på WiFi Signalstyrkemåler av Network Analyzer Tools. Den ser kanskje enklere ut sammenlignet med Netspot, men ikke undervurder den. Den er spesielt god for å vise sanntidssignalstyrke og kan være uunnværlig når du går rundt i huset ditt for å identifisere svake punkter.
En annen app som ikke er nevnt er Fing - Nettverksverktøy. Det er mer enn bare en Wi-Fi-skanner. Fing tilbyr et komplett verktøysett for nettverksdiagnostikk, og inkluderer detaljert informasjon om enheter koblet til Wi-Fi, som gir deg et bredere perspektiv på nettverkets helse.
Når det gjelder personlig erfaring, var WiFi Analyzer av VREM en skjult perle jeg fant. Den er brukervennlig og har en detaljert oversikt over signalstyrke og kanaler. Riktignok er den ikke like funksjonsrik som Netspot eller til og med WiFi Analyzer av Farproc, men dens enkelhet kan være en velsignelse når du feilsøker raskt.
Når det er sagt, hvis du vipper mot et verktøy som tilbyr rike funksjoner og detaljert innsikt, er det å gå tilbake til Netspot for Android den fornuftige veien å gå. Det er virkelig en av de beste når det gjelder nøyaktighet og dybde av informasjon, ideelt for de plagsomme hjemmenettverksproblemene.
For de av dere som liker visuelle hjelpemidler mens dere feilsøker,
ta en titt på Netspots
WiFi Analyzer på Google Play. Det er et omfattende alternativ som kan vise signalstyrke, frekvens og mye mer.
God skanning og håper du får nettverket til å kjøre silkeglatt!
Mens @mike34 og @voyageurdubois har gitt noen utmerkede anbefalinger for Wi-Fi skanner-apper, vil jeg gjerne legge til ‘WiFi Monitor: analyse av WiFi-nettverk’ av Alexander Kozyukov. Det er et annet solid alternativ hvis du ser etter omfattende detaljer om Wi-Fi-miljøet ditt.
Selvfølgelig, Netspot for Android er robust med sine detaljerte informasjon og visuelle grensesnitt, men forskjellige folk liker forskjellige ting, ikke sant? Med WiFi Monitor får du detaljerte diagrammer og enkle data om signalstyrke, nettverkshastighet og datatrafikk, noe som kan være nyttig når du skal finne problemer.
En ulempe med Netspot er at det kan være litt overveldende for grunnleggende brukere. Mengden data det gir kan være overdreven hvis alt du trenger er grunnleggende nettverksfeilsøking. Imidlertid kan fordelene, som dens omfattende analyse og detaljerte visualisering, knapt matches av andre apper.
En annen app å vurdere er ‘WiFi AR’. Den er litt unik siden den bruker utvidet virkelighet for å vise signalstyrke direkte i ditt fysiske rom via smarttelefonens kamera. Se for deg å gå rundt i huset ditt og se signalstyrken svinge i sanntid—ganske kult for de som lærer visuelt!
Netspot, selv om det er funksjonsrikt, kan også være litt tung på batteriet. Hvis du utfører lange skanninger eller beveger deg rundt i et stort område, kan du merke at telefonens batteri tømmes raskere enn vanlig. Når det er sagt, gjør de detaljerte innsiktene og nøyaktigheten ofte at det er verdt den ekstra batteribruken.
Men, WiFi Analyzer av Farproc, som nevnt tidligere, kan være raskere å bruke for mindre intensive oppgaver, selv om den mangler noen av de dype funksjonene til Netspot eller WiFi Monitor. Og verktøy som Fing, selv om de er allsidige, kan tilby en bredere oversikt snarere enn den nettverksspesifikke dype dykk du får med Netspot.
For å konkludere, hvis ditt mål er en nøyaktig, detaljert skanning av Wi-Fi-nettverkene rundt deg, er Netspot for Android en kraftpakke. Bare vær klar over kompleksiteten og batteribruken. For et mer lettvektig, greit alternativ, kan WiFi Analyzer av Farproc eller WiFi AR kanskje fungere bedre for raske sjekker.
God skanning, og må Wi-Fi-nettverket ditt alltid være i din favør!