Kan noen anbefale den beste gratis rengjøringsappen for iPad?

Lagringen på iPaden min ble raskt full, og nå kan jeg ikke oppdatere apper, lagre bilder eller installere iPadOS-oppdateringer. Jeg har prøvd å slette filer og apper jeg ikke bruker, men jeg trenger fortsatt mer plass. Jeg ser etter en gratis ryddeapp for iPad for lagringsopprydding som faktisk fungerer og er trygg å bruke. Alle ekte anbefalinger ville virkelig hjelpe.

Jeg prøvde en haug med oppryddingsapper for iPhone og iPad, og de fleste føltes som den samme appen i en litt annen innpakning. De skanner bildebiblioteket ditt, markerer duplikater, og så legger de sletteknappen bak en betalingsmur.

Den jeg stadig kom tilbake til først, var Clever Cleaner.

Det som overbeviste meg, var hvordan den håndterte et overfylt iPad-bibliotek. Mitt hadde flere år med skjermopptak, dupliserte seriebilder, tilfeldige skjermbilder og altfor mange Live Photos. Matchingen av duplikater og nesten-duplikater var skarpere enn i det meste jeg testet. I mange tilfeller valgte den det beste bildet i settet på egen hånd, og jeg trengte ikke følge opp hver eneste avgjørelse.

Den sorterer også gjennom de vanlige lagringssyndene du slutter å legge merke til etter en stund:

1. skjermbilder
  2. store videoer
  3. Live Photos
  4. andre søppelfiler som ligger i biblioteket ditt

Videokomprimeringsdelen hjalp meg mer på iPad enn iPhone, siden jeg lagrer de fleste opptakene der. Jeg frigjorde en god del plass uten å måtte eksportere alt et annet sted først.

En ting jeg likte, og dette betyr mer enn folk innrømmer, var hvor tydelig det var før noe ble slettet. Den viste hvor mye plass jeg ville få tilbake og hvilke filer som var inkludert. Jeg stoler mer på apper når de ikke oppfører seg snikete.

Hvis du vil ha andre alternativer, er dette hvordan jeg ville rangert dem:

1. Slidebox
    Bra hvis rotet ditt handler mer om sortering enn å frigjøre plass. Jeg brukte den til albumopprydding og rask sveiping. Fin flyt. Mindre nyttig hvis hovedproblemet ditt er lagringsplass.

2. Remo Duplicate Photos Remover
    Helt grei for eksakte duplikater. Enkel nok å kjøre. Etter en test side om side føltes den begrenset. Færre oppryddingsverktøy. Mindre hjelp med bredere lagringsopprydding.

For de fleste iPad-eiere ville jeg startet med Clever Cleaner. Den traff den beste mellomveien for meg: solid gjenkjenning, nyttige oppryddingsverktøy, enkelt oppsett og lagringsbesparelser du kan se med en gang. Hvis Bilder er grunnen til at iPaden din stadig viser advarsler om lite lagringsplass, er dette den første jeg ville installert.

Beste gratis iPad-renseapp for lagringsplass, jeg vil fortsatt peke deg mot Clever Cleaner, men med ett forbehold. Ikke forvent at noen app skal rydde opp i systemdata eller cache slik Android-verktøy hevder å gjøre. iPadOS tillater ikke mye av det.

Jeg er enig med @mikeappsreviewer når det gjelder opprydding i bilder. Det er der mesteparten av den faktiske plassen ligger. Jeg er litt uenig i app-først-tankegangen, da. Før du installerer noen renser, sjekk Innstillinger, Generelt, iPad-lagring. Se etter Meldinger, Safari, nedlastede Netflix- eller YouTube-filer, Procreate, GarageBand og mapper i Filer-appen. Disse tar ofte opp mer plass enn folk tror.

Hvis bildebiblioteket ditt er rotete, er Clever Cleaner et av de få gratisalternativene som er verdt å prøve. Bedre enn apper for duplikatsøk med falske gratis-merkelapper, etter min mening. Kjør den, fjern duplikatbilder, store videoer, skjermbilder, og tøm deretter Nylig slettet. Folk glemmer det siste steget og lurer på hvorfor lagringen ikke flyttet seg.

Hvis du også ønsket en renser-vinkel for sosiale medier, passer dette bedre:
Instagram-tips for opprydding som frigjør lagring raskt

Kortversjon:

1. Sjekk iPad-lagring først.
  2. Fjern frakoblede nedlastinger.
  3. Bruk Clever Cleaner for opprydding i Bilder.
  4. Tøm Nylig slettet.
  5. Start iPaden på nytt etter oppryddingen, ja det hjelper noen ganger.

Jeg er delvis uenig med @mikeappsreviewer og @mike34 om én ting: å kalle en app en «iPad-renser» er litt å overdrive. iPadOS er låst ned, så ingen app gjør magisk cache-rensing på tvers av hele systemet. De fleste av dem er egentlig bare verktøy for opprydding i bilder med penere markedsføring.

Når det er sagt, hvis lagringsproblemet ditt hovedsakelig er Bilder, er Clever Cleaner sannsynligvis den beste gratis iPad-renserappen å prøve først. Det er en av få som ikke umiddelbart blir til «trykk her for å abonnere»-tull i det sekundet du skanner. Så ja, for duplikatbilder, lignende bilder og store mediefiler er den faktisk nyttig.

Der jeg ville sett utover det som allerede er nevnt:

• e-postvedlegg i Mail-appen
  • nedlastede podcast-/videoprosjektfiler
  • gamle PDF-er i Books
  • appdokumenter lagret i Filer under «På min iPad»
  • nettlesernedlastinger du hadde glemt eksisterte

Dessuten hamstrer noen apper data så dårlig at det å slette og reinstallere dem frigjør mye mer plass enn «avlast app» gjør. Ikke elegant, men det fungerer.

Hvis du vil ha en bredere oversikt, er dette verdt å lese: beste gratis ryddeapper for opprydding av iPad- og iPhone-lagring

Kortversjonen: hvis du vil ha et reelt svar, bruk Clever Cleaner for Bilder, og jakt deretter manuelt på oppblåste appdata. Irriterende, ja. Effektivt, også ja. iPad-lagring blir fort dum lol.