Jeg har testet et smart AI-humaniseringsverktøy som hevder å gjøre AI-generert innhold mer naturlig og menneskelig. Før jeg stoler på det i prosjektene mine, trenger jeg ærlige tilbakemeldinger fra folk som faktisk har brukt lignende verktøy. Bestod det plagiatkontroller, hørtes det autentisk ut for ekte lesere, og unngikk det å bli flagget av AI-detektorer? Alle erfaringer fra virkeligheten, fordeler, ulemper eller varsellamper vil hjelpe meg med å avgjøre om dette er trygt og verdt å bruke.
Clever AI Humanizer: Min faktiske erfaring og tester
Jeg har lekt en del med ulike «AI‑humanizer»-verktøy i det siste, mest fordi det kommer en ny detektor‑oppdatering hver uke, og panikkpostene begynner på nytt.
Så her er hva som skjedde da jeg kjørte Clever AI Humanizer gjennom en full runde tester, inkludert AI‑detektorer og en LLM‑«sunn fornuft‑sjekk».
Den offisielle siden er her: https://aihumanizer.net/
Hvis du havner noe annet sted med lignende navn, er det ikke den ekte.
Rask advarsel om falske «Clever AI Humanizer»-nettsteder
Dette er viktig.
Et par personer sendte meg DM og spurte hvilket nettsted som faktisk er legitimt, fordi de havnet på et eller annet «Clever Humanizer et-eller-annet» med:
- Betalte abonnement
- Automatisk fornyelse
- Skjulte betalingsmurer
Selve Clever AI Humanizer, på https://aihumanizer.net/, har aldri vist meg en premium‑plan eller prisside. Ingen oppsalg, ingen skjulte nivåer, ingenting. Så langt jeg har sett, er det helt gratis.
Det ser ut som andre verktøy kjøper annonser på merkenavnet og plukker opp forvirrede brukere. Hvis du begynner å bli truffet av betalinger, er du ikke på riktig side.
Slik testet jeg det
Jeg ga det ikke en polert tekst eller noe jeg hadde skrevet selv.
Jeg gikk full robot:
- Ba ChatGPT 5.2 skrive en 100 % AI‑generert tekst om Clever AI Humanizer
- Tok den rå utdataen
- Limte den inn i Clever AI Humanizer
- Valgte modusen Simple Academic
Hvorfor Simple Academic?
Den modusen er bevisst litt risikabel:
- Den bruker en lett akademisk tone
- Den prøver fortsatt å være lesbar og ikke høres ut som en fagtidsskrift‑artikkel
- Det halvformelle området er ofte der AI‑detektorer blir mistenksomme
De fleste humanizere spiller trygt og spytter ut super‑casual tekst. Her startet jeg med en av de vanskeligere innstillingene for å se om den kunne klare detektorer uten å gjøre teksten til rot.
Detektortest 1: ZeroGPT
Jeg er ikke spesielt fan av ZeroGPT. Den merket den amerikanske grunnloven som 100 % AI i et av mine tidligere forsøk, så det sier sitt om hvor «presis» den er.
Men det er en av de mest brukte detektorene, og det er den mange lærere, kunder og tilfeldige sjefer bruker fordi den dukker opp først på Google.
Jeg limte inn den humaniserte teksten.
Resultat: 0 % AI.
Ikke verst, spesielt med tanke på at utgangspunktet var åpenbart AI‑skrevet.
Detektortest 2: GPTZero
Neste: GPTZero.
Samme opplegg:
- Limte inn samme «Simple Academic»-utdata
- Ventet på den vanlige «likely AI»-labelen
I stedet fikk jeg:
- 100 % human
- 0 % AI
Det er omtrent det beste utfallet du realistisk kan håpe på med en humanizer.
Men høres teksten faktisk ut som noe et menneske har skrevet?
Å bestå detektorer betyr lite hvis teksten høres ut som en bruksanvisning til et kjøleskap.
Så jeg tok ett steg til:
- Matet utdataen inn i ChatGPT 5.2
- Ba den vurdere tekstkvalitet, grammatikk og stil
Den sa:
- Grammatikken er solid
- Stilen matcher den ønskede «Simple Academic»-tonen
- Anbefaler fortsatt en menneskelig gjennomgang
Og det er jeg helt enig i.
Hvis noen sier «dette verktøyet gjør at du aldri trenger å redigere igjen», selger de en fantasi. Jeg har aldri sett en humanizer eller parafraser som konsekvent gir tekst du trygt kan levere eller publisere helt urørt.
Du må fortsatt:
- Rette formuleringer som skurrer
- Justere tonen til målgruppen din
- Legge inn din egen stemme og konkrete detaljer
Verktøy kan ta deg 70–90 % av veien. De siste 10–30 % er deg.
Testing av Clevers innebygde AI Writer
Clever AI Humanizer har lagt til en funksjon som heter AI Writer her:
De fleste «humanizer»-sider ber deg bare lime inn innhold fra et annet sted og så roter de det til. Denne skriver og humaniserer samtidig.
Det er viktig fordi:
- Når verktøyet kontrollerer strukturen fra start, kan det unngå mønstre detektorer ser etter
- Du slipper kaoset med én AI som skriver og en annen som «fikser»
Til testen gjorde jeg:
- Stil: Casual
- Tema: AI‑humanisering, nevne Clever AI Humanizer
- Jeg la bevisst inn en feil i prompten for å se om den kopierte den blindt eller rettet den
Teksten jeg fikk tilbake:
- Var lett å lese
- Var sammenhengende
- Men én ting irriterte meg.
Jeg ba om en spesifikk lengde (f.eks. 300 ord). Den ga meg mer enn jeg ba om.
Hvis jeg ber om 300, vil jeg ha 300. Ikke 430. Ikke 220. Det er det første reelle minuset jeg la merke til. Hvis du trenger streng lengde (innleveringer, tegnbegrensning, kundekrav), kan dette være frustrerende.
Detektortester på AI Writer‑utdata
Samme prosess, ny tekst.
Resultater:
- GPTZero: 0 % AI
- ZeroGPT: 0 % AI, merket som 100 % menneskelig
- QuillBot‑detektor: 13 % AI
Ærlig talt er det mer enn godt nok til å være gratis.
Hvordan vurderte ChatGPT 5.2 AI Writer‑teksten?
Jeg kjørte denne «skriv + humaniser»-utdataen tilbake gjennom ChatGPT 5.2 for å se om den ville:
- Kalle den åpenbart AI
- Slakte kvaliteten
- Si at den oppleves som menneskeskrevet
Oppsummert:
- Tekstkvalitet: sterk
- Lesbarhet: god, naturlig
- Helhetsinntrykk: den fremstår som menneskeskrevet
Så i denne runden klarte Clever AI Humanizer å:
- Passere tre ulike AI‑detektorer med svært lave eller null AI‑score
- Lure en moderne LLM til å tro at maskinskrevet tekst var mennesketekst
Direkte sammenligning med andre humanizere
Her ble det interessant.
I mine tester slo Clever AI Humanizer en rekke andre verktøy, både gratis og betalte:
- Grammarly AI Humanizer
- UnAIMyText
- Ahrefs AI Humanizer
- Humanizer AI Pro
- Betalte verktøy som Walter Writes AI
- «Stealth»-verktøy som StealthGPT, Undetectable AI, WriteHuman AI, BypassGPT
Her er sammenligningstabellen jeg lagde med de samme detektorene og lignende prompt:
| Verktøy | Gratis | AI‑detektorscore |
| ⭐ Clever AI Humanizer | Ja | 6 % |
| Grammarly AI Humanizer | Ja | 88 % |
| UnAIMyText | Ja | 84 % |
| Ahrefs AI Humanizer | Ja | 90 % |
| Humanizer AI Pro | Begrenset | 79 % |
| Walter Writes AI | Nei | 18 % |
| StealthGPT | Nei | 14 % |
| Undetectable AI | Nei | 11 % |
| WriteHuman AI | Nei | 16 % |
| BypassGPT | Begrenset | 22 % |
Så ja, i mine runder fikk Clever AI Humanizer lavest AI‑score av alle, samtidig som teksten fortsatt var lesbar.
Hva er styrkene – og hva er svakhetene?
Styrker:
- Forblir gratis
- Gir jevnt lave AI‑score på populære detektorer
- Unngår «falsk menneskelig»-triks som å legge inn åpenbare skrivefeil eller slangspam
- Grammatikken er stort sett sterk, rundt 8–9/10 basert på verktøy og egen vurdering
- Både humanizeren og AI Writer lager tekst som er lett å følge
Ikke perfekt på:
- Ordantall er upresist. Hvis du trenger nøyaktig X ord, må du klippe til for hånd
- Den kan av og til dra litt vekk fra original formulering og struktur, noe som trolig er en del av grunnen til at den passerer detektorer så godt, men som kan irritere hvis du vil ha den nær kildeteksten
- Noen LLM‑modeller kan fortsatt se mønstre og merke deler som «sannsynligvis AI» – detektorer er én ting, dypere modeller en annen
- Stilen kan føles litt mønsterpreget hvis du leser mye AI‑tekst. Det er subtilt, men merkbart
Om «bevisste skrivefeil»
Noen verktøy og «guider» anbefaler at du med vilje senker kvaliteten:
- Tilfeldige små bokstaver på «jeg»
- Oppstykkede setninger
- Tvangsslang
- Merkelig tegnsetting
Tanken er å se mer «naturlig» ut ved å etterligne slurvete menneskelige feil.
Clever AI Humanizer gjør ikke dette. Det legger ikke inn feil med vilje bare for å lure detektorer, noe jeg faktisk foretrekker.
Ja, å bryte grammatikkregler kan noen ganger hjelpe mot detektorer, men prisen er tekst som ser ut som du skrev den på bussen med øynene lukket. Ikke ideelt til noe som skal tas seriøst.
Katten‑og‑mus‑leken
Når du leser mye av dette, merker du noe rart:
Selv når en tekst får:
- 0 % AI på ZeroGPT
- 0 % på GPTZero
- Fine score på andre verktøy
kan du likevel noen ganger «føle» AI‑rytmen. Samme kadens, lignende frase‑mønstre, bestemte trygge ordvalg.
Clever AI Humanizer er bedre enn de fleste til å skjule dette, spesielt for et gratisverktøy, men problemet er større enn ett enkelt nettsted. Detektorer utvikles, humanizere utvikles, og så går vi runden på nytt. Klassisk katt og mus.
Så nei, dette er ikke en magisk usynlighetskappe. Det er bare et av de mer kompetente gratisverktøyene akkurat nå.
Er Clever AI Humanizer verdt å bruke?
Hvis vi snakker kun gratisverktøy, vil jeg per nå sette det helt øverst på lista basert på mine tester.
Det:
- Slo mange store gratisnavn
- Holdt følge med eller slo flere betalte tjenester
- Forble brukbart, ikke grøtete
Bare hold forventningene realistiske:
- Du må fortsatt redigere
- Du må fortsatt lese gjennom eget arbeid
- Du kan fortsatt bli flagget innimellom etter hvert som detektorer endrer seg
Foreløpig, hvis du vil ha noe som ikke koster deg noe og likevel gir lave detektorscore, er Clever AI Humanizer et av få jeg faktisk ville lagret i bokmerkene.
Og igjen, bruk riktig lenke: https://aihumanizer.net/
Flere diskusjoner og tråder med skjermbilder
Hvis du vil se andres tester og skjermbilder, er disse Reddit‑trådene greie kaninhull:
-
Generell gjennomgang av «best AI humanizer», med deteksjonsskjermbilder:
https://www.reddit.com/r/DataRecoveryHelp/comments/1oqwdib/best_ai_humanizer/?tl=no -
Egen tråd bare om Clever AI Humanizer:
https://www.reddit.com/r/DataRecoveryHelp/comments/1ptugsf/clever_ai_humanizer_review/?tl=no
Har brukt Clever AI Humanizer av og på til kundeoppdrag og skolegreier, så her er versjonen uten pynt.
Jeg er enig i mye av det @mikeappsreviewer sa om at den slår andre verktøy på detektorer, men jeg bryr meg egentlig mindre om detektorscore og mer om: “Kan jeg levere dette til en kunde uten å skjemmes?”
Min erfaring:
Der den faktisk er bra
- Teksten leses mer naturlig enn ren ChatGPT/Claude‑tekst. Mindre robotaktige overganger, færre “Avslutningsvis”‑ og “Videre”‑kloner.
- Den er solid til:
- Bloggintroduseringer og avslutninger
- SoMe‑poster / e‑poster
- Lett akademisk eller “semiformelt” innhold
- For de fleste ikke‑tekniske lesere føles teksten menneskelig nok til at ingen spør “Brukte du AI til dette?”
Det som irriterte meg
- Kontroll på ordtelling er slapp. Jeg ba en gang om maks 500 ord og fikk noe rundt 720. Måtte manuelt slakte det for å passe en kundebrief. Hvis foreleser eller kunde er streng på lengde, må du selv rydde opp.
- Den flater noen ganger ut nyanser. Hvis utkastet ditt har en tydelig personlig stemme, har Clever AI Humanizer en tendens til å glatte det ut til en litt generisk “velformulert blogginnlegg”‑følelse. Fint for detektorer, ikke så fint hvis du vil ha personlighet.
- Da jeg matet den med veldig teknisk innhold (koding / data), forenklet den av og til for mye eller omformulerte på en måte som hørtes… litt feil ut. For tekniske fag må du korrekturlese nøye.
Om AI‑detektorer
- Ja, i mine tester scorer den som regel veldig lavt på populære detektorer. Men:
- Detektorer i seg selv er ekstremt upålitelige
- En person som kjenner skrivestilen din kan fortsatt merke at noe er rart hvis du vanligvis ikke skriver så rent og polert
- Jeg ville ikke brukt den som en slags “jukse‑skjold” mot alvorlige akademiske integritetstester. Det er russisk rulett.
Arbeidsflyt som faktisk funker
Det som har vært tryggest for meg:
- Lag et utkast i en LLM (eller skriv selv hvis du kan).
- Kjør det én gang gjennom Clever AI Humanizer.
- Så rediger som om du skrev det selv:
- Legg inn 1–2 personlige historier
- Endre noen formuleringer til hvordan du faktisk prater
- Sett inn noen konkrete detaljer bare du ville brukt
Når du gjør det, føles teksten ikke lenger som generisk AI‑grøt. Da er det faktisk ditt arbeid med hjelp, ikke bare “omgåelsesmodus”.
Konklusjon
-
Hvis målet ditt er:
- Mer naturlig tone
- Glattere flyt
- Bedre odds mot enkle AI‑detektorer
så er Clever AI Humanizer faktisk et av få verktøy jeg ville brukt jevnlig.
-
Hvis målet ditt er:
- 1‑klikk, publiseringsklar, null‑innsats‑tekst
- Garantert detektorimmunitet for alltid
så nei, den gjør ikke det, og det gjør ingen seriøse verktøy.
Så ja, til “ordentlige prosjekter” er det greit å bruke den som en hjelper i arbeidsflyten din. Bare ikke hopp over menneskelig redigering, og ikke forvent at den bevarer stemmen din perfekt eller treffer eksakte ordgrenser.
Kort svar: det er faktisk ganske bra, men bare hvis du bruker det som en hjelper – ikke som en «trykk på knapp, få mennesketekst»-maskin.
Noen poenger som kan bygge videre på det @mikeappsreviewer og @cazadordeestrellas allerede har sagt:
-
Bevaring av stemme og stil
- Jeg er litt uenig i at det er «godt nok» rett ut av boksen til klientarbeid.
- I testene mine gjør Clever AI Humanizer teksten glattere, men det normaliserer stemmen ganske mye. Har du en særpreget eller tydelig meningstung stil, blir den ofte flatet ut til «høflig bloggstil».
- For merkevarer som er avhengige av en spesifikk tone (sarkastisk, modig, superminimalistisk osv.), må du manuelt gå over for å putte personligheten tilbake. Hvis ikke får klienter fort den der «corporate LinkedIn»-følelsen.
-
Risiko for å oversensurere innhold
- En rar ting: det fjerner ofte kant og kraftige formuleringer.
- Alt som er for rett‑på eller «spicy» blir myket opp til mildere språk. Bra til skoleoppgaver, ikke alltid like bra til innholdsmarkedsføring eller thought leadership der du vil ha tydelige, slagkraftige poenger.
- Hvis du skriver skarpe meningsytringer, sjekk at det ikke har vannet alt ut til «begge sider har litt rett»-grøt.
-
Konsistens i lange prosjekter
- På arbeid over flere sider (rapporter, lange artikler, e‑postsekvenser) så jeg inkonsistens.
- Del A og del B, begge kjørt gjennom Clever AI Humanizer hver for seg, føltes ikke som om samme person hadde skrevet dem. Tonen skifter litt: noen ganger mer formell, andre ganger mer pratete.
- Til lengre eller fler‑delte prosjekter ville jeg bruke det kun som første pass, og deretter gjøre en siste gjennomgang for å sikre at stemmen er konsekvent gjennom hele.
-
Tekniske og spesialiserte temaer
- Jeg er enig i kommentaren om at det «forenkler tekniske ting for mye», men vil formulere det enda tydeligere: er du innen jus, medisin, data science, finans eller utvikling, bør du ikke stole blindt på det.
- Det har en tendens til å omformulere med litt endret nyanse, noe som kan være et problem når ordvalg faktisk betyr noe.
- Min løsning:
- Bruk det bare på introduksjoner, overganger og eksempler.
- La definisjoner, formler, kode og juridiske/tekniske formuleringer stort sett stå, og finpuss dem heller selv.
-
Detektorer vs ekte mennesker
- Alle snakker om detektorer, men i praksis er det ikke verktøyene som har reagert på innholdet mitt – det er redaktører som kjenner den vanlige stemmen min.
- Clever AI Humanizer gjorde det også greit på de store detektorene for meg, men:
- En leder som vet at du vanligvis skriver som et «kaotisk troll», vil umiddelbart merke når du plutselig høres ut som en polert tekstforfatter.
- Bruker du det til skole eller jobb for å «skjule AI», er gapet til din vanlige skrivekvalitet en større rød flagg enn detektorscoren.
-
Der det faktisk skinner
- Å fikse klønete overganger i AI‑genererte utkast.
- Å pusse opp engelsk fra ikke‑innfødte slik at det låter naturlig, uten å gjøre det til ødelagt sleng eller falsk «uhmm yeah bro»-tone.
- Å bearbeide generisk ChatGPT‑tekst så den ikke roper «maltekst» ved første øyekast.
-
Der jeg ikke ville stolt på det alene
- Alt som er svært personlig: motivasjonsbrev, case‑studier i porteføljer, grunnleggerbrev. Det tar bort noe av ektheten.
- Alt som er juridisk eller akademisk høyrisiko, der anklager om AI‑bruk faktisk er et problem. Du kan humanisere så mye du vil – det er fortsatt AI‑assistert skriving.
Praktisk konklusjon:
-
Bruk Clever AI Humanizer til å:
- Glatte ut AI‑utkast
- Komme nærmere en naturlig, «menneskelig» grunnstil
- Redusere «AI‑detektor‑panikk» på ting med lav/middels risiko
-
Deretter:
- Rediger som om du faktisk bryr deg
- Legg tilbake dine egne formuleringer
- Tilfør noen rotete, konkrete detaljer bare du ville kommet på
Hvis du forventer «jeg limer inn rå AI‑tekst og kan levere/publisere uten å røre et ord», blir du skuffet. Hvis du ser på Clever AI Humanizer som et ganske solid, gratis verktøy midt i arbeidsflyten din, er det helt klart verdt å ha i verktøykassa.
Kortversjon: Clever AI Humanizer er et av de bedre gratisalternativene nå, men det er ikke et verktøy du kan “fyre av og glemme”, og det kan absolutt flate ut stemmen din hvis du ikke er forsiktig.
For å bygge videre på det @cazadordeestrellas, @hoshikuzu og @mikeappsreviewer allerede har skrevet, er dette min vurdering, strukturert rundt når jeg ville og ikke ville brukt det.
Når Clever AI Humanizer faktisk hjelper
1. Gjøre rå LLM‑tekst om til lesbart utkast
Hvis du starter med generisk ChatGPT‑tekst, pleier Clever AI Humanizer å:
- Bryte opp den robotiske rytmen litt
- Variere setningslengder
- Redusere følelsen av “standardavsnitt”
Jeg er faktisk litt uenig i påstanden om at det alltid føles subtilt AI‑aktig for alle som leser mye maskintekst. På korte og middels lange tekster (400–800 ord), når du tar en rask manuell runde etterpå, er det ofte “godt nok” til at selv kresne redaktører ikke umiddelbart mistenker automatisering, særlig i uformelle blogginnlegg eller e‑poster.
2. Ikkenative skribenter som vil rydde opp i tone
Her er det bedre enn mange andre: det unngår som regel falsk slang og “prøver for hardt å være Gen Z”-triks. Hvis grunnteksten din er strukturelt grei, men stiv, kan Clever AI Humanizer dra den over i en naturlig, nøytral stemme uten å ødelegge klarheten.
Hvis jeg måtte velge ett gratisverktøy for andrespråksskribenter til å glatte ut AI‑assisterte utkast, ville dette vært nær toppen av lista.
3. Angst for detektorer i lavrisiko‑innhold
Som de andre sa, gjør det det ganske bra på populære detektorer. Jeg ville ikke lagt opp en akademisk eller juridisk risikostrategi rundt det, men for:
- Affiliate‑blogger
- Innhold for kunder der det står litt, men ikke alt, på spill
- Kald e‑post du ikke vil at billige detektorer skal flagge
er det et pragmatisk valg.
Når det begynner å skape problemer
Her er jeg litt strengere enn noen av de tidligere kommentarene.
1. Merkevare‑stemme og personlighet
Clever AI Humanizer har en tendens til å normalisere alt til “høflig, lett vennlig bloggtekst”.
Hvis merkevaren din er:
- Veldig skarp eller kontrær
- Tydelig humoristisk eller sarkastisk
- Ekstremt minimalistisk eller slagkraftig
vil den som regel mykne det. Du ser en lignende innvending i vurderingen til @hoshikuzu, og jeg mener de har rett i å understreke det mer. Regn med å måtte legge tilbake kant og rytme manuelt etterpå.
2. Presisjonsinnhold (teknisk, juridisk, medisinsk, finans)
Jeg er enig med @mikeappsreviewer i at det kan gli bort fra den opprinnelige strukturen, men jeg mener den glidningen er et større problem enn de fikk det til å høres ut som.
I alt der ordlyd er lik ansvar eller korrekthet, bør Clever AI Humanizer ikke røre:
- Definisjoner
- Formler
- Kodeblokker
- Policytekst
Bruk det kun på innledninger, avslutninger og enkle forklaringer, og les gjennom hver setning som håndterer nyanser etterpå.
3. Konsistens i langt innhold
På lange rapporter eller flerkapitletekster, hvis du kjører deler hver for seg gjennom Clever AI Humanizer, får du ofte små skift i tone og formalitet. @hoshikuzu nevnte dette, og jeg har sett det samme: det føles som flere “forfattere” med lignende opplæring ved siden av hverandre, ikke én enkelt menneskelig stemme.
Hvis du bruker det på langt innhold, bør du planlegge en egen siste runde kun for å harmonisere stemmen.
Fordeler og ulemper med Clever AI Humanizer
Fordeler
- Gratis, uten de paywall‑triksene enkelte “clever humanizer”-kopier bruker
- Bedre enn mange konkurrenter (som Grammarlys humanizer eller UnAIMyText) til å holde setningene lesbare i stedet for forvrengte
- Legger ikke bevisst inn skrivefeil eller falsk slang for å lure detektorer
- Innebygd skribentmodus kan generere og humanisere i én operasjon, som hjelper litt mot åpenbare GPT‑mønstre
- Bra til å rydde opp rå AI‑utkast og ikkenativ formulering til en naturlig grunnlinje
Ulemper
- Dårlig kontroll på ordantall; du må nesten alltid korte ned eller utvide
- Har en tendens til å flate ut stemme til en trygg, generisk tone, noe som skader sterke merkevarer eller personlig skriving
- Risikabelt i domener der presis ordlyd er avgjørende; det kan subtilt endre mening
- På lange prosjekter er tonekonsistensen svak med mindre du redigerer manuelt etterpå
- Selv om det slår enkle detektorer, kan avanserte modeller og mennesker som er vant til AI‑tekst fortsatt “føle” mønsteret
Hvordan jeg faktisk ville brukt det i en arbeidsflyt
Hvis du velger å bruke Clever AI Humanizer i prosjekter, ville jeg holdt det i denne rollen:
- Lag grunnteksten (fra et LLM eller et grovt menneskeutkast).
- Kjør deler gjennom Clever AI Humanizer for å bryte opp den mest åpenbare maskinrytmen.
- Rediger manuelt for:
- Stemme (legg inn egne formuleringer, rytme, eksempler)
- Nøyaktighet (særlig tekniske eller juridiske nyanser)
- Lengde og struktur
For korte til middels lange tekster der det står middels mye på spill, fungerer den kombinasjonen fint. For høyrisiko‑innhold eller dypt personlige tekster ville jeg brukt verktøyet kun som en lett idé‑ og formuleringstilbyder, ikke siste ledd i kjeden.
Så ja, Clever AI Humanizer er verdt å ha i verktøykassa, men ikke som erstatning for ditt eget redigeringshode.