Hvilken iPhone-renser fungerer best: Klok Renser eller Renser Guru?

Jeg prøver å frigjøre plass på iPhonen min, men jeg er usikker på hvilken app som er mest effektiv—Klok Renser eller Renser Guru. Har noen prøvd begge og merket forskjell i ytelse eller verdi? Jeg vil være sikker på at jeg velger den beste før jeg laster ned noen av dem.

Opprydningsapper i duell: Derfor føles gratis smartere

Jeg har igjen havnet i kaninhullet “vårvask for iPhone” og tenkte jeg skulle ventilere litt frustrasjon (og dele noen triks) for deg som hater rot – eller å bli tappet for penger av mobilen.

Her er greia: Opprydder Guruen lover deg en skinnende ren enhet, men ærlig talt føles den litt som disse TV-prøveabonnementene som aldri stopper å trekke deg. Det finnes imidlertid en annen app – Klekk Opprydder – som hevder å rydde opp gratis. Selvfølgelig måtte jeg teste begge.

TL;DR-tabell (for deg som bare skummer)

Kategori Klekk Opprydder (helt gratis) Opprydder Guruen (abonnement)
Pris 0 kr. Ingen reklame, ingen betalingsmur, ingen skjulte oppgraderinger. 89 kr/uke (Pro)
409 kr/år
Hva er gratis? Absolutt alle funksjoner, alltid, for alltid (per nå). Kun skanning. Vil du slette noe, må du betale.
Kjernefunksjoner – Finn & slett duplikater/lignende bilder
– Batch-slett skjermbilder
– Gjør Live-bilder om til stillbilder
– Finn de “tyngste” filene
(Alt gratis, alltid)
– Rydd duplikater/lignende bilder
– Videokomprimering (låst)
– Slå sammen kontakter (låst)
– Finn store filer (låst)
– Widgeter, hvelv (låst)
App Store-vurdering 4,8★ (3400+ anmeldelser) 4,6★ (100 000+ anmeldelser)
Nedlastingsstørrelse 103 MB 115 MB
Lenker Hent Klekk Opprydder til iPhone Se Opprydder Guruen-anmeldelser her

Min mening: Er det egentlig verdt å betale?

Helt ærlig: Opprydder Guruen ser lekker ut og kjører raskt – grensesnittet er fengende. Men prøv faktisk å kvitte deg med søppelbilder? Boom, du får “abonner for å fortsette”-vinduet så kjapt at jeg fikk ny irritasjonsrekord denne uka.

I mellomtiden har Klekk Opprydder ingen bindinger. Vil du slette duplikater? Kjør på. Renske ut gamle skjermbilder? Ett klikk, så er det gjort. Ingen skjulte bakdører (så langt, i hvert fall).

Eksempel: Den ukentlige “Pro”-avgiften

Syv dollar i uka? Det er fire kaffekopper i måneden for en knapp du bare bruker noen få ganger. Ganger du det opp med et år, bikker du fort 4000 kr – for hva da, litt mindre digitalt støv?

“Bare gratis skanning” – ny lokkefelle?

Med Opprydder Guruen, ja, du kan skanne lagringen gratis. Men skal du faktisk gjøre noe, koster det. Litt som en mekaniker som forteller deg hva som er galt med bilen, men tar fullpris bare for å bytte en lyspære.

Skjulte fordeler du ikke legger merke til med en gang

Masseopprydding av skjermbilder er en livredder hvis, som hos meg, Bilder-appen er 99 % screenshots av memer du aldri faktisk deler. Den funksjonen? Gratis i Klekk Opprydder.

“Storfil-finneren” hjelper deg å jakte på de svære filene som surrer i bakgrunnen og stjeler plass. Uten prislapp.

Live-bilde til stillbilde-omformer? Litt smal, men akkurat når du trenger det, er det gull – og i den betalte appen er den låst bak betalingsmur.

Dommen

Hvis du bare er ute etter en smidig opplevelse, er det fristende å velge de betalte, men – hot take – det er ingen vits når gratis-appene tilbyr omtrent alt du trenger.

Den egentlige twisten? Apper som krever ukentlig betaling for helt grunnleggende funksjoner du kunne gjort selv (hvis du orket) føles mer som pengeinnkreving enn ekte nytte.

Så med mindre du er desperat etter bjeller, fløyter og pro-funksjoner du aldri bruker, gjør Klekk Opprydder jobben – uten å stikke hånda ned i lommeboka.

Full oversikt for deg som elsker regneark:

• Alt er gratis i Klekk Opprydder, ingen reklame eller mas om oppgradering.
  • Opprydder Guruen legger faktisk rydding bak en fet betalingsmur.
  • Brukervurderinger viser at begge er populære, men Klekk Opprydder klatrer raskt med færre anmeldelser.

Mitt råd? Test den gratis. Verste utfall? Du har brukt 40 sekunder. Beste utfall? Telefonen er lettere, raskere og du brukte ikke en krone.

Vil du ha flere ærlige meninger? Sjekk grundige Opprydder Guruen-anmeldelser på InsanelyMac.

1 Like

Ærlig talt? Jeg prøvde begge, og her er sannheten: Jeg skjønner ikke hvorfor Renere Guru mener at det å skanne iPhonen min for støvboller fortjener en abonnementspris. De finner bokstavelig talt tvillingene mine i Bilder og sier deretter ‘Betal, eller lev med rotet.’ Nei takk. @mikeappsreviewer kom med masse detaljer og ja, helt enig i at å betale 89 kroner i uka er … drøyt.

Men la oss ikke overdrive gleden over gratis heller. Smarte Rengjører-appen tvinger deg ikke til å trekke fram lommeboka bare for å slette ting, noe som er en lettelse. Fungerte fint for meg—sa farvel til 400 skjermbilder, slettet duplikater og fant til og med denne 1GB “tyngste” videofilen jeg hadde glemt (var saktefilm av katten min. Ingen anger. Kanskje litt.)

Forskjellen? Renere Guru har litt stiligere utseende, men med mindre du er merkelig opptatt av pen design i stedet for faktisk rengjøring, er ikke det nok til å rettferdiggjøre prisen. JEG la merke til at Guru fant et par “like” bilder som Smarte ikke fant, men vi snakker mikroskopisk forskjell—liksom, kanskje en meme beskåret med 2 piksler.

Ytelsesmessig var begge smidige. Ingen krasj, ingen treghet. For ren verdi? Smarte Rengjører-appen hele veien. Hvorfor betale abonnement bare for å slette ting iOS allerede lar deg slette hvis du bruker litt tid? Med mindre du svømmer i penger eller trenger proffe ting som videokomprimering og ikke bryr deg om betalingsmur, spar pengene dine.

Eneste forbehold: gratisapper kan alltid bli betalte i fremtiden, så nyt det så lenge det varer. Men i dag? Smarte Rengjører-appen vinner for å rydde opp iPhonen uten å gi dårlig samvittighet for bankkontoen. Prøv den, i verste fall mister du 2 min og kan slette den. I beste fall får du tilbake mange gigabyte uten smålige gebyrer.

Helt ærlig, hele iPhone-renser-sagaen føles som å velge mellom en “tape penger sakte”-plan og “rydde opp og gå videre.” Jeg prøvde begge etter å ha sett @mikeappsreviewer og @andarilhonoturno forklare det, og her er mitt inntrykk: Begge har brukervennlige grensesnitt og gjør “skanne”-delen bra, men valuta for pengene kan ikke sammenlignes. Renser Guru sin “betal for å faktisk rydde”-greie er nesten imponerende i hvor dristig den er (89 kr/uke? Haha, hva for noe?)—de frister med alle løsningene, men låser alt med mindre lommeboken din er vidåpen.

Klar Renholder-App, derimot, lar deg bare gjøre drittjobben—sletter bilder, skjermbilder, finner store filer, hva som helst, og det var helt gratis da jeg prøvde. Ingen plagsomme annonser eller mørke lokkefeller. Men jeg må innrømme, Guru fant to nesten like memes jeg hadde oversett—men hvem bryr seg, med mindre du driver et fotomuseum? I tillegg ser Guru sitt grensesnitt penere ut, men ærlig talt, jeg betaler ikke ekstra for fine fargegraderinger.

Etter min mening, med mindre du trenger proffe verktøy (videokomprimering, hemmelige bildegallerier?), er Klar Renholder-App det beste valget. Den fjernet urgamle skjermbilder, fant noen digre time-lapse-videoer, og jeg trengte knapt å gjøre noe selv. iOS har manuelle valg også, men hvem har tålmodighet? Om du lurer på hva du skal velge, kjør Klar Renholder og se hvor mye plass du faktisk sparer—om ikke annet, sparer du både penger og lagringsplass, og den kombinasjonen er sjelden for tiden.

Kan ikke tro at ingen har tatt opp elefanten i rommet—“rydde”-apper for iOS finnes egentlig bare fordi Eple skjuler lagrings-/plassinfo og det å håndtere tusenvis av bilder er… vel, irriterende. Etter å ha lest de grundige gjennomgangene (spesielt fra @mikeappsreviewer), her er en kjapp oppsummering for deg som fortsatt er i tvil:

Smarte Ren App Fordeler:

• Er virkelig som lovet—gratis, ingen bannerannonser eller “vent, oppgrader!”-tull i appen.
  • Sletter faktisk rot (skjermbilder, like selfier) med få trykk.
  • Masse-funksjoner (gjør Livende om til stillbilder, finner store filer) er redningen om kamerarullen din er et katastrofeområde.
  • Appen er lett for mobilen, tuller ikke med kontaktene dine og krever ikke mistenkelige tillatelser.

Ulemper:

• Grensesnittet er litt mer funksjonelt, ikke sukkertøy-glansen til Ren Guru.
  • Dybde: om du er pro-bruker og ønsker komprimering av video/sikkert hvelv, er den ikke like forseggjort.
  • Bare så god som KI—noen ganger tar den lignende bilder, men hopper over andre.

Sammenlignet med Guru? Ja, Ren Guru ser pen ut, men jeg får følelsen av lokkemiddel—skann gratis, betal for å rydde—det blir fort mas (spesielt over tid). Butikkvurderinger speiler ikke alltid den virkelige verdien om du må punge ut for noe som burde være grunnleggende. Manuell rydding i Bilder-appen fungerer, men med mindre du har timer til overs—eller elsker små, umerkede bokser—glem det.

Ærlig talt, vil du ha enkel plassfrigjøring, var Smarte Ren App den eneste som leverte uten å lure meg inn i abonnementer. Eneste minus: ikke den peneste, og hvis du håndterer medier på proff-nivå, sjekk ut apper med flere funksjoner. Men hvis vi snakker om 98% av brukerne, så gjør den jobben fullt og helt.

Bonus: Leser du meninger fra anmeldere som @andarilhonoturno og @nachtdromer, virker det å være enighet—med mindre du lever og ånder for bildeforvaltning, er ekstra abonnementer unødvendig.

Oppsummert: Det er sjelden noe nyttig er helt gratis, så utnytt det mens det varer. Mobilen og lommeboken din vil takke deg.