Hvilken iPhone-renser fungerer bedre: Kvik Renser eller Rengøringsmester?

Jeg prøver at frigøre plads på min iPhone, men jeg er ikke sikker på, hvilken app der er mest effektiv—Klog Rengører eller Renser Guru. Er der nogen, der har prøvet begge og bemærket en forskel i ydeevne eller værdi? Jeg vil gerne være sikker på, at jeg vælger den bedste, inden jeg downloader en af dem.

Rengøringsapps-duel: Hvorfor gratis føles klogest

Jeg er faldet ned i ‘forårsrengøring af iPhones’-kaninhullet igen og har besluttet at lufte lidt frustrationer (og dele et trick eller to) til dem, der hader rod–eller at blive tappet for penge af deres telefon.

Her er situationen: Rengøringsguiden lover en skinnende enhed, men helt ærligt føles det lidt som de tv-prøveabonnementer, der aldrig stopper med at trække penge. Der er dog en anden app i spil–Kvik Rengøring–som påstår at klare oprydning gratis. Selvfølgelig måtte jeg undersøge og teste dem begge.

Kom hurtigt-videre-tabel (til dem, der skimmer)

Kategori Kvik Rengøring (helt gratis) Rengøringsguiden (abonnement)
Pris 0 kr. Ingen reklamer, ingen betalingsmure, ingen luskede opgraderinger. 59 kr/uge (Pro)
299 kr/år
Hvad er gratis? Hver eneste funktion, hele tiden, for evigt (indtil videre). Kun scanning. Hvis du faktisk vil slette noget, skal du betale.
Kerneværktøjer - Find & fjern dublerede/lignende billeder
- Ryd skærmbilleder i bunker
- Gør Live Photos til stillbilleder
- Find de største filer
(Alt gratis, altid)
- Rens dubletter/lignende billeder
- Videokomprimering (låst)
- Flet kontakter (låst)
- Finder store filer (låst)
- Widgets, boks (låst)
App Store-bedømmelse 4,8★ (3.400+ anmeldelser) 4,6★ (100.000+ anmeldelser)
Downloadstørrelse 103 MB 115 MB
Links Hent Kvik Rengøring til iPhone Se anmeldelser af Rengøringsguiden her

Min vurdering: Kan det egentlig betale sig at betale?

Helt ærligt. Rengøringsguiden ser lækker ud og kører hurtigt–grænsefladen fanger dig. Men prøv faktisk at fjerne rodede fotos? Bum, du får abonnements-pop op så hurtigt, at det slog min rekord for, hvor hurtigt jeg blev irriteret den her uge.

I mellemtiden har Kvik Rengøring ingen bindinger. Vil du slette dubletter? Værsgo. Rydde gamle skærmbilleder? Ét klik, færdig. Ingen skjult fælde (indtil videre i hvert fald).

Eksempel: Det ugentlige “Pro”-gebyr

Syv dollars om ugen? Det er fire kopper kaffe om måneden for en knap, du kun bruger få gange. Gang det med et år, og du stirrer på over 2.500 kr. for–hvad? Mindre digitalt støv?

“Kun gratis scanning” – den nye lokke/køb-fælde?

Med Rengøringsguiden, ja, den scanner din lagerplads gratis. Men hvis du vil gøre noget, skal du betale. Det føles som mekanikeren, der siger hvad der er galt med bilen, og så tager fuld pris bare for at skifte en pære.

Snydegevinster du ikke opdager med det samme

Rydning af skærmbilleder i bunker er en livredder hvis, som mig, din Fotos-app er 99% memes, du aldrig deler. Den funktion? Gratis i Kvik Rengøring.

Finder til ‘de tunge’ hjælper med at finde kæmpefiler, der stilfærdigt optager gigabyte. Intet prisskilt påsat.

Konvertering af Live Photo til stillbillede? Måske en nichefunktion, men når du mangler den, er det fedt–og den gemmer sig bag betalingsmuren i den betalte app.

Dommen

Hvis alt du vil have er en glat oplevelse, kan det være fristende med de betalte apps, men–kontroversielt–det giver ingen mening, når gratisapps tilbyder stort set alt du bruger.

Her er den virkelige afsløring: apps, der kræver penge hver uge for basale opgaver, du kunne klare selv (hvis du havde en time og jernvilje), føles mere som pengeafpresning end nødvendighed.

Så, medmindre du hungrer efter klokker, fløjter og “pro”-funktioner, du aldrig vil bruge, rammer Kvik Rengøring plet uden at stikke hånden i din pung.

Fuld gennemgang hvis du er regnearks-typen:

• Alt er gratis i Kvik Rengøring, ingen reklamer eller salgsfremstød.
  • Rengøringsguiden gemmer selve rengøringen bag en tyk betalingsmur.
  • Fællesskabsbedømmelser viser, at begge apps er elsket, men Kvik Rengøring vokser hurtigt med færre anmeldelser.

Mit råd: Prøv den gratis. Værste tilfælde? Du mister 40 sekunder af dit liv. Bedste tilfælde? Din telefon føles lettere, hurtigere, og du har ikke betalt en øre.

Flere ærlige meninger? Læs detaljerede Rengøringsguiden-anmeldelser på InsanelyMac.

4 Likes

Ærligt? Jeg prøvede begge og her er sandheden: Jeg forstår ikke, hvorfor Renser Guru mener, at det at scanne min iPhone for støvkaniner fortjener et abonnement. De finder bogstaveligt talt mine tvillinger-i-billeder og så siger de: ‘Betal, eller lev med rodet.’ Nej tak. @mikeappsreviewer kom med en bunke detaljer og, ja, jeg er helt enig i, at det at betale 59 kr. om ugen er… voldsomt.

Men lad os heller ikke hyppe gratis for meget. Klog Renser App får dig ikke til at hive kortet op bare for at slette ting, hvilket er en lettelse. Det virkede fint for mig—farvel til 400 skærmbilleder, slettede dubletter og fandt endda denne 1GB “tungeste” videofil, jeg havde glemt alt om (det var en slowmotion af min kat. Ikke fortrudt. Måske lidt.)

Forskellen? Renser Gurus grænseflade er lidt federe, men medmindre du er mærkeligt vild med lækker brugerflade over reel oprydning, er det ikke nok til at retfærdiggøre prisen. Jeg BEMÆRKEDE, at Guru fandt et par “lignende” billeder, som Klog ikke gjorde, men vi taler mikroskopisk forskel—måske et meme beskåret med 2 pixels.

Ydelsesmæssigt var begge glidende. Ingen nedbrud, ingen hakken. For ren værdi? Klog Renser App hele vejen. Hvorfor betale abonnement bare for at slette ting, iOS allerede lader dig slette, hvis du selv giver det lidt tid? Medmindre du svømmer i penge eller har brug for pro-ting som videokomprimering og ikke har noget imod betalingsmur, så spar dine penge.

Det eneste minus: gratis apps kan altid blive betalingsapps senere, så nyd det mens det varer. Men i dag? Klog Renser App vinder for at rydde op på din iPhone, uden at flå din bankkonto. Prøv den, værste tilfælde, det koster dig 2 minutter og du kan slette den. Bedste tilfælde, du får lagerplads tilbage uden at blive flået for småbeløb.

Ærligt talt, hele iPhone-renser sagaen er som at vælge mellem en “tab penge langsomt” plan og “ryd op og kom videre”. Jeg prøvede begge efter at have set @mikeappsreviewer og @andarilhonoturno gennemgå det, og her er mit bud: selvom begge har lækre brugerflader og klarer “scanningen” godt, er værdien for pengene slet ikke tæt på hinanden. Renser Guru’s “betal for virkelig at rense” idé er næsten imponerende i sin frækhed (54 kr./uge? Haha hvad?)—den frister med alle løsningerne, men låser dem fuldstændigt medmindre du åbner pungen.

Kvik Renser App derimod lader dig bare gøre det hele—sletter billeder, skærmbilleder, finder store filer, hvad som helst, og det var alt sammen gratis da jeg prøvede det. Ingen irriterende reklamer eller smarte popup-fælder. Dog må jeg indrømme, Guru fandt to meget ens memes jeg havde overset—men hvem bekymrer sig, medmindre du driver et fotomuseum? Desuden er Guru’s brugerflade flottere, men ærligt, jeg betaler ikke ekstra for flotte farveovergange.

Efter min mening, medmindre du har brug for pro-værktøjer (videokomprimering, hemmelige foto-skabe?), så vælg Kvik Renser App. Den fjernede mine gamle skærmbilleder, fandt nogle enorme time-lapse videoer, og jeg skulle næsten ikke gøre noget. iOS har også manuelle muligheder, men hvem har den tålmodighed? Hvis du er i tvivl, så prøv Kvik Renser og se hvor meget plads du faktisk sparer—hvis ikke andet, sparer du både penge og lagerplads, og dét er sjældent i dag.

Kan ikke tro, at ingen har nævnt elefanten i rummet – “renser”-kategorien til iOS findes grundlæggende fordi Æble skjuler lager-/placeringsinfo og det er… ja, irriterende at håndtere tusindvis af billeder. Nu, efter at have læst de dybdegående gennemgange (især @mikeappsreviewer’s), her er et hurtigt overblik til alle, der stadig er i tvivl:

Smarte Renser App Fordele:

• Den er faktisk, hvad den lover – gratis, ingen bannerreklamer eller “vent, opgrader!”-ting i appen.
  • Rydder faktisk ud i rod (skærmbilleder, dobbelt selfies) med få tryk.
  • Massehandlinger (konverter Live til almindelige billeder, finder store filer) redder dagen, hvis dit kamerarulle er et kaos.
  • Appen er let på telefonen, roder ikke med dine kontakter eller kræver mistænkelige tilladelser.

Ulemper:

• Brugerfladen er lidt mere funktionel, ikke så slikket som Renser Mester.
  • Dybde: hvis du er superbruger og vil have videokompression/sikker hvælving mv., er den ikke så avanceret.
  • Kun så god som AI’en – den finder sommetider et lignende billede, men springer andre over.

Sammenligning med Mester? Klart, Renser Mester ser flot ud, men jeg mærker den dér lokke-bytte–scann gratis, betal for at rydde op–som bare trætter (især på sigt). Bedømmelser i App Butik afspejler ikke altid den faktiske værdi, hvis du skal betale ekstra for noget, der burde være basisfunktionalitet. Manuel oprydning i iOS Fotos virker også, men medmindre du har timer at bruge–eller en hemmelig passion for mikroskopiske bokse–så drop det.

Ærligt talt, hvis du bare vil spare plads uden at skulle tænke, var Smarte Renser App den eneste, der gjorde det uden at lokke mig til abonnementsfælder. Ulempen: den er ikke den kønneste, og hvis du styre professionel mediehåndtering, bør du nok kigge efter mere avancerede funktioner. Men for 98% af brugerne? Den klarer jobbet til UG.

Bonus: Efter at have læst meninger fra anmeldere som @andarilhonoturno og @nachtdromer, lader det til, at der er bred enighed – medmindre du lever og ånder for billedsortering, så er ekstra abonnenter overdrevet.

Kort sagt: det er sjældent noget brugbart er rent faktisk gratis, så nyd det imens det varer. Din telefon og din tegnebog vil takke dig.