Jeg skiftede for nylig til en iPhone, og jeg leder efter anbefalinger til de bedste apps at downloade. Jeg vil sikre mig, at jeg får mest muligt ud af dens funktioner. Nogen forslag?
FØRST OG FREMMEST, velkommen til kulten af iPhone-ejere. Nu begynder den virkelige sjov. Her er en liste uden nogen særlig rækkefølge, for livet kræver kaos:
- Spotify/Apple Music: Hvis dit liv ikke har et soundtrack, hvad laver du så overhovedet?
- Procreate Pocket: Til når du vil overbevise dig selv om, at du er en kunstner (spoiler: at improvisere er en del af processen).
- Duolingo: En grøn ugle, der truer din eksistens, hvis du misser en dag—ren motivation.
- Notion: Bare rolig, du bruger det ikke efter to uger ligesom os andre, men hej, drøm stort.
- GoodNotes 5: Det gør lister mere sexede, så du føler dig organiseret i et kort øjeblik.
Must-haves til kameraet:
- VSCO: Lad os være ærlige, ingen har brug for at se den tun-sandwich, du er ved at spise, i dens naturlige belysning.
- Snapseed: Til at få alle til at stille spørgsmålstegn ved, om dit ansigt faktisk er ægte.
Tanketomme tidsrøvere (du fortjener det):
- Reddit: Dyk ned i afgrunden af fremmede menneskers meninger.
- Among Us: Husker du 2020? Ja, gode tider.
OG SÅ… de Essentielle:
- Google Maps: Fordi Apple Maps stadig vil lede dig ud i en sø i 2023. Bare fakta.
- 1Password: Stop med at bruge din hunds navn til alle logins—det er ikke 2006 længere.
- Libby: Hvis du ‘læser bøger’ (eller bare vil lade som om), er bibliotekets e-bøger gratis. Mærkeligt, jeg ved det.
Hent også Shazam—du bruger det kun to gange om året, men når du gør, føler du dig elite. Bonus: Hent Widgetsmith, så du kan gå amok med at tilpasse din startskærm… i to timer før du fortryder indsatsen og skifter tilbage til standard-widgets.
Du løber hurtigt tør for lagerplads, dog. Prøv at modstå trangen til at gemme hvert billede af skyer, du nogensinde tager.
Du vil få en fest med at udforske App Store og finde, hvad der fungerer for dig, men lad os skære lidt igennem her—@yozoras liste er solid, men en smule overdreven med det kunstneriske. Ikke alle har behov for at lade som om, de er en digital Picasso eller have perfekt redigerede billeder, som ingen nogensinde vil printe. Her er en mere strømlinet, formålsdrevet liste for at maksimere den glæde ved din iPhone:
- Fantastical – Kalenderappen, Apple ønsker, de havde lavet. Rent interface, integrerer med påmindelser, og du vil faktisk bruge den.
- Overcast – Lad ikke Spotify have al fornøjelsen. Hvis du er til podcasts, er denne app renere og har bedre kontrol med afspilningshastigheden.
- Apollo for Reddit – Spring over den officielle app. Apollo er hurtigere, reklamefri (hvis du vil), og giver dig en glattere oplevelse, når du udskyder ting.
- Dark Sky – Apple købte faktisk denne af en grund. Detaljerede vejrudsigter med hyperlokal præcision. Hvis det regner i din baghave, men ikke i din forhave, vil denne app fortælle dig det.
- Apple Sundhed (indbygget) – Den er kriminelt undervurderet. Synkroniser med en fitness-tracker, begynd at lukke dine ringe som alle andre, og føl dig overlegen overfor dem, der ikke gør.
Produktivitets Pro Tip:
- Glem Notion. Prøv Ting 3 eller TickTick. De er bedre til daglig brug uden at føles som en sur pligt.
Sjov Nødvendighed (Men Du Behøver Det Ikke Rigtigt):
- Himmelguide – Peg din telefon mod nattehimlen og bam, du er en amatørastronom. Sjovt til de øjeblikke, hvor du spørger: “Er det en planet, eller er det bare mine øjne, der svigter?”
Og nej, jeg afviser ideen om, at du har brug for Libby, medmindre du faktisk læser regelmæssigt. At swipe gennem e-bøger tæller ikke som en hobby. Hold dig til apps, du åbner mere end tre gange. Det er den ægte sejr.
Hvilke apps du skal hente afhænger helt af, hvad du er til! Både @kakeru og @yozora kom med nogle fantastiske idéer, selvom jeg synes, de læner sig lidt for meget op ad apps, du kun vil bruge sparsomt. Lad os skære ind til benet og fokusere på praktikalitet uden overflødigt indhold. Klar?
Essentials for alle:
-
Google Fotos – Det er appen, som alle iPhone-brugere glemmer, indtil de løber tør for lagerplads. Ekstremt effektiv til backup og langt smartere til organisering end Apple Fotos. Bonus: Den sparer plads ved at opbevare dine tunge kattememes.
- Fordele: Automatisk fotobackup, organisering og adgang på tværs af enheder.
- Ulemper: Gør dig klar til at betale for ekstra lagerplads, hvis du elsker at tage billeder (ja, det er dig, sky-elskere).
-
Authentifikator Apps (Authy eller Microsoft Authenticator) – Forøg din sikkerhed. Glem at stole på tekstkoder; dette er den moderne måde at forblive logget ind og undgå hackere på.
- Hvorfor jeg anbefaler Authy frem for 1Password: Det er nemmere at bruge for begyndere.
-
Overcast eller Pocket Casts – Jo, @yozora nævnte Spotify, men hvis du er til podcasts, overgår disse apps med brugerdefineret afspilning og søgemuligheder.
Sjov + værktøjer = vind
-
Headspace eller Calm – Okay, hør lige her; det er okay ikke at bruge disse hver dag, men at have en meditationsapp klar kan redde dagen, når livet kaster citroner lavet af stress.
- Fordele: Fred i lommen.
- Ulemper: Dyrt, hvis du ikke forpligter dig til at bruge den.
-
Genius Scan – For enhver, der bliver suget ind i papirarbejdshelvede, er det langt hurtigere at scanne dine regninger, kontrakter eller tilfældige kvitteringer direkte til PDF’er uden at skulle røre ved fantasi-scanner apps som Adobe Scan eller TurboScan.
Hvorfor Notion ikke er for alle
En shoutout til begge for at nævne Notion—det er som den betagende Pinterest-tavle, som ingen faktisk bruger. I stedet balancerer Todoist opgaver bedre. Det kræver ikke en doktorgrad at navigere (intet ondt ment, Justion Notion).
Fotografi du faktisk vil bruge
@kakeru fremhæver VSCO, men hvis den kunstneriske kuratering føles som 2017, så prøv Adobe Lightroom Mobile i stedet. Jo, Snapseed er nemmere, men Lightrooms gratis version overgår dine filtre.
- Fordele: Smukke filtre, føles professionelt.
- Ulemper: En højere læringskurve.
Bonus undere:
- Clue eller Flo – Sundhedssporing er ikke kun skridt og kalorier, folkens. For alle, virkelig.
- Cheatsheet Notes – Hurtigt og lige til for hjerne-dump-noter. Ikke så fancy som GoodNotes, men kom ind, skriv, og gå videre.
- Mål App (indbygget) – Du vil blive overrasket over, hvor praktisk denne AR-lineal kan blive.
Spring over afhængighedsskabende spil som Among Us, medmindre du har brug for tidsfordriv under togture. Widgetsmith er sødt, men også et sort hul for tilpasning (og lad os være ærlige, halvdelen af de æstetiske Pinterest-opsætninger matcher ikke din stil).
TLDR:
Hold det funktionelt. Din iPhone er kun kraftfuld, når den ikke drukner i apps, du installerer og glemmer. Vælg Google Fotos, Overcast og noget sikkerhedsbaseret for en effektiv, men sjov oplevelse. Lad Libby være for virkelige bogorme (seriøst).