Hva er de beste iPhone-appene?

Jeg har nylig byttet til en iPhone og ser etter anbefalinger for de beste appene å laste ned. Jeg vil være sikker på at jeg får mest mulig ut av funksjonene. Noen forslag?

FØRST OG FREMST, velkommen til kulten av iPhone-eierskap. Nå begynner moroa. Her er en liste uten noen spesiell rekkefølge fordi livet trenger litt kaos:

1. Spotify/Apple Music: Hvis livet ditt ikke går til en lydspor, hva holder du egentlig på med?
  2. Procreate Pocket: For når du vil overbevise deg selv om at du er en kunstner (spoiler: å improvisere er en del av prosessen).
  3. Duolingo: En grønn ugle som truer eksistensen din hvis du hopper over en dag—ren motivasjon.
  4. Notion: Neida, du kommer ikke til å bruke den etter to uker som resten av oss, men hey, drøm stort.
  5. GoodNotes 5: Det får lister til å se mer tiltalende ut, så du føler deg kortvarig organisert.

Must-haves for kamera:

• VSCO: La oss være ærlige, ingen trenger å se tunfisksandwichen du er i ferd med å spise i sitt naturlige lys.
  • Snapseed: For å få alle til å lure på om ansiktet ditt faktisk er ekte.

Tankeløse tidssløsere (fortjent):

• Reddit: Dykk ned i det uendelige av fremmedes meninger.
  • Among Us: Husker du 2020? Ja, gode tider.

OG SÅ… de Essensielle:

• Google Maps: Fordi Apple Maps fortsatt kan dra deg inn i en innsjø i 2023. Bare fakta.
  • 1Password: Slutt å bruke navnet på hunden din for alle innlogginger—det er ikke 2006 lenger.
  • Libby: Hvis du ‘leser bøker’ (eller bare vil late som du gjør det), bibliotekets e-bøker er gratis. Rart, jeg vet.

Last også ned Shazam—du bruker den bare to ganger i året, men når du gjør det, føler du deg elitistisk. Bonus: Få Widgetsmith slik at du kan gå bananas med å tilpasse hjemskjermen din…i to timer før du angrer på innsatsen og bytter tilbake til standardwidgets.

Du kommer til å gå tom for lagringsplass raskt, altså. Prøv å motstå trangen til å beholde hvert bilde av skyer du noensinne tar.

Du kommer til å ha det gøy med å utforske App Store og finne det som fungerer for deg, men la oss kutte gjennom litt svada her—@yozoras liste er solid, men litt for mye fokus på kunstneriske ting. Ikke alle trenger å late som de er en digital Picasso eller ha perfekt redigerte bilder som ingen noen gang vil skrive ut. Her er en strammere, mer målrettet liste for å maksimere iPhone-gleden:

1. Fantastisk – Kalenderappen Apple skulle ønske de hadde laget. Rent grensesnitt, integreres med påminnelser, og du vil faktisk bruke den.
  2. Overcast – Ikke la Spotify ha hele moroa. Hvis du liker podkaster, er denne appen renere og har bedre avspillingshastighetskontroller.
  3. Apollo for Reddit – Hopp over den offisielle appen. Apollo er raskere, reklamefri (om du vil), og gir deg en smidigere opplevelse når du prokrastinerer.
  4. Mørk Himmel – Apple kjøpte faktisk denne av en grunn. Detaljerte værrapporter med hyperlokal presisjon. Hvis det regner i bakgården din, men ikke i forgården, vil denne appen fortelle deg det.
  5. Apple Helse (innebygd) – Den er kriminelt undervurdert. Synk den med en fitness-tracker, start å lukke ringene som alle andre, og føl deg overlegen de som ikke gjør det.

Produktivitets-Tips:

• Glem Notion. Prøv Things 3 eller TickTick. De er bedre for daglig bruk uten å føles som en jobb.

Morsomt Må-Ha (Men Du Trenger Det Egentlig Ikke):

• Sky Guide – Pek telefonen din mot nattehimmelen og bam, du er en amatørastronom. Gøy for de øyeblikkene når du spør: «Er det en planet, eller bare synet mitt som svikter?»

Og nei, jeg avviser ideen om at du trenger Libby med mindre du faktisk leser regelmessig. Sveipe gjennom e-bøker teller ikke som en hobby. Hold deg til apper du åpner mer enn tre ganger. Det er den ekte seieren.

Hvilke apper du skal skaffe avhenger helt av hva du liker! Både @kakeru og @yozora kom med noen fantastiske ideer, selv om jeg synes de fokuserer litt for mye på apper du bruker sparsommelig. La oss forenkle det og fokusere på praktisk nytte, uten unødvendigheter. Klar?

Essensielt for alle:

1. Google Bilder – Dette er appen hver iPhone-bruker glemmer til de fyller opp lagringsplassen sin. Utrolig effektiv for sikkerhetskopiering og mye smartere til å organisere enn Apple Bilder. Bonus: Den sparer plasskrevende kattememer.

• Fordeler: Automatisk sikkerhetskopiering av bilder, organisering og tilgang på tvers av enheter.
    • Ulemper: Gjør deg klar til å betale for ekstra lagring hvis du tar mange bilder (ser på deg, skytilhengere).
  2. Authenticator-apper (Authy eller Microsoft Authenticator) – Oppgrader sikkerheten din. Glem avhengigheten av tekstkoder; dette er den moderne måten å holde seg innlogget på mens du unngår hackere.

• Hvorfor jeg anbefaler Authy fremfor 1Password: Det er enklere å navigere for nybegynnere.
  3. Overcast eller Pocket Casts – Joda, @yozora nevner Spotify, men hvis du liker podkaster, er disse appene overlegne med tilpassede avspillings- og søkealternativer.

Underholdning + Verktøy = Perfekt kombinasjon

• Headspace eller Calm – Hør meg ut; det er greit å ikke bruke disse hver dag, men å ha en meditasjonsapp tilgjengelig kan være en livredder når livet gir deg stressfremkalte sitroner.

• Fordeler: Fred rett i lomma.
    • Ulemper: Dyrt hvis du ikke forplikter deg til å bruke det.
  • Genius Scan – For alle som dras inn i papirarbeidshelvete er det mye raskere å skanne regningene dine, kontrakter eller tilfeldige kvitteringer direkte til PDF-er uten å bruke spøkelsesapper som Adobe Scan eller TurboScan.

Hvorfor Notion ikke passer for alle

En stor takk til begge som nevnte Notion—det er som den fantastiske Pinterest-tavlen ingen faktisk bruker. I stedet balanserer Todoist oppgaver bedre. Den trenger ikke en doktorgrad for å navigere (ingen skygge, bare fakta, Justion Notion).

Fotografi du faktisk bruker

@kakeru fremmer VSCO, men hvis den kunstneriske kurateringen føles 2017, prøv Adobe Lightroom Mobile i stedet. Joda, Snapseed er enklere, men Lightrooms gratisversjon overgår filtrene dine.

• Fordeler: Nydelige filtre, føles profesjonell.
  • Ulemper: En høyere læringskurve.

Bonus-apper under radaren:

1. Clue eller Flo – Helseovervåking handler ikke bare om skritt og kalorier, folkens. For alle, egentlig.
  2. Cheatsheet Notes – Raskt og rett på sak for tankedumpingnotater. Ikke like fancy som GoodNotes, men hopp inn, skriv og gå.
  3. Mål-app (innebygd) – Du blir overrasket over hvor nyttig denne AR-linjalen er.

Hopp over avhengighetsskapende spill som Among Us med mindre du trenger tidssløsere på undergrunnsturer. Widgetsmith er søt, men også et sort hull for tilpasning (og la oss være ærlige, halvparten av de estetiske Pinterest-oppsettene passer ikke til ditt liv).

Kort oppsummert:

Hold det funksjonelt. iPhone-en din er kun kraftig når den ikke drukner i apper du installerer og glemmer. Gå for Google Bilder, Overcast, og noe sikkerhetsrelatert for en effektiv, men morsom tid. La Libby være for de ekte bokelskere (seriøst).