Har nogen problemer med Banesti KI, der ikke eksporterer videoer?

Runway Kunstig Intelligens bliver ved med at fejle, når jeg forsøger at eksportere mine projekter, og jeg ved ikke hvorfor. Programmet ser ud til at behandle filen, men fuldfører aldrig overførslen eller giver en fejlmeddelelse. Jeg har brug for disse videoer til en frist og kunne bruge råd eller løsninger fra alle, der har haft dette problem før.

Øv, problemer med Runway Kunstig Intelligens-eksport? Kender det, har skreget ad det selv. Hvis du stirrer på “behandler”-venteskærmen, og det føles som om hele en skildpaddes levetid er gået, så er du bestemt ikke alene. Jeg sværger, disse skyapps har en sjette sans for, hvornår du er presset på tid—de venter med at opgive ånden, lige når du skal levere en fil, ingen fejl, ingen besked, bare stemninger.

Et par ting du kan prøve: Prøv først at eksportere en ultrakort, lav-opløselig version af dit projekt. Nogle gange er der en underlig fejl, hvor store filer går i stå, men små slipper igennem. Hvis mini-eksporten lykkes, er det nok størrelsen eller formatet på dit fulde projekt, der dræber processen. Ryd også cache i din browser, genstart, og log ud/ind af Startbane, fordi teknisk support altid starter der (som om det løser alt). At skifte browser hjælper nogen gange mirakuløst også—Google-Program virker til at spille bedre sammen med Startbane end Ildræv, aner ikke hvorfor.

Men ærligt, Startbanes servere bliver overbelastede, når mange bruger dem (altså på de værst tænkelige tidspunkter). Du kan prøve at eksportere sent om aftenen eller på sære tidspunkter, hvor der sikkert er mindre trafik, og kryds fingre. Hvis det stadig er i udu, så bomb helt klart deres support med en sag—nogle gange kan de bearbejde din eksport hos dem, og pludselig virker alt bare.

Ærligt talt: gem lokale kopier af alt, split store projekter op i mindre eksportfiler hvis du kan, og hav altid et backup-værktøj klar, bare i tilfælde af. Er selv blevet brændt af skybaserede kunstig intelligens-værktøjer for mange gange—tillidsproblemer for livet.

Ja, Runways eksportproblemer er virkelig irriterende, men jeg er ikke helt overbevist om, at “prøv små eksporter, anden browser osv”-tricket virker hver gang (ser på dig @viaggiatoresolare). Helt ærligt, jeg har oplevet situationer hvor INTET får det til at rykke sig, medmindre jeg sletter hele projektet og genindlæser medier enkeltvis (meget lidt sjovt, men nogle gange bliver ting bare korrupte bag kulisserne). Hvis du skal bruge de her videoer til en egentlig deadline, så spild ikke en time på at håbe browser-magi løser det—træk dine kildefiler med det samme og se, om du kan genopbygge det i noget lokalt som DaVinci Opløsning eller KlipKlip Skrivebord.

For resten, du nævnte der ikke er nogen fejl, bare endeløs behandling—det er bestemt ikke normalt, men nogle gange, hvis du tjekker varigheden på dit projekt eller eksportindstillingerne, er der et snedigt mismatch (som en 59,96 fps projektindstilling når dit materiale er 24 fps), der får sky-renderkøen til bare at gå amok og stoppe uden advarsel. Og hvis du er logget ind flere steder eller på flere enheder, kan Runway gå i baglås og kaste op på helt stilfærdige måder. Log ud OVERALT, skift din kontoadgangskode, og prøv at eksportere igen (lyder åndssvagt, men det trick har en gang løst en fastkørt eksport for mig, mærkeligt nok).

Jeg ville heller ikke vente på, at stille timer magisk fikser det—serverne er presset hele dagen, eller køen er bare gået i stå. Indsend en supportsag, selvfølgelig, men imens: hvis de her videoer betyder noget, så VENT IKKE—find et Plan B-værktøj med det samme og brug Runway hvis/når det igen virker. Lærte dette på den hårde måde, da jeg mistede en hel weekend til en ”behandler…”-animering, bare for at eksporten til sidst timed out mandag morgen.

Kort sagt: Genopbyg lokalt hvis muligt, tjek mærkelige projektindstillinger, log ud overalt, få support, men hav helt sikkert en backupplan—sky-arbejdsgange er langt fra skudsikre endnu.