Har någon problem med att Banbrytande AI inte exporterar videor?

Runväg AI misslyckas ständigt med att exportera mina projekt, och jag förstår inte varför. Appen verkar bearbeta filen men slutför aldrig nedladdningen eller visar något felmeddelande. Jag behöver dessa videor till en deadline och skulle uppskatta råd eller lösningar från någon som har löst detta tidigare.

Usch, Exportproblem med Startbana AI? Jag har varit där, har skrikit på det också. Om du stirrar på “behandlar”-limboskärmen så länge att det känns som en sköldpaddas hela livstid, så är du definitivt inte ensam. Jag svär att dessa molnappar har ett sjätte sinne för när du har kort deadline—de väntar tills du behöver lämna in en fil för att bara ge upp, inga felmeddelanden, ingenting, bara känslan.

Några saker att kolla: Testa först att exportera en superkort, lågupplöst version av ditt projekt. Ibland finns det en konstig bugg där stora filer fastnar men små slinker igenom. Om baby-exporten fungerar, är det troligen någonting med storleken eller formatet på ditt fulla projekt som stoppar processen. Rensa också webbläsarens cache, starta om, och logga ut/in på Startbana eftersom teknisk support alltid börjar där (som om det skulle lösa allt). Att byta webbläsare hjälper ibland magiskt—Krom verkar gladare av Startbana än Eldräv, jag vet inte.

Men ärligt, Startbanas servrar blir överbelastade när många använder den (alltså, vid sämsta möjliga tider). Du kan försöka exportera sent på kvällen eller vid udda tider när det troligen är mindre trafik, och hålla tummarna. Om det fortfarande är trasigt, skicka absolut ett ärende till supporten—ibland kan de köra om din export på sin sida, och plötsligt funkar allt.

Ska vara ärlig: spara lokala kopior av allt, dela upp stora projekt i mindre exporter om du kan, och ha alltid ett reservverktyg ifall något skulle hända. Har blivit bränd för många gånger av moln-AI-verktyg—tillitssvårigheter för livet.

Ja, Runways exportproblem är riktigt irriterande, men jag köper inte helt det där med att “testa små exporter, annan webbläsare osv” funkar varje gång (tittar på dig @solresenären). Ärligt talat har jag haft fall där INGENTING hjälper, förutom att radera hela projektet och ladda upp allt material igen, fil för fil (inte kul, men ibland blir saker bara korrupta bakom kulisserna). Om du verkligen måste ha tag i de här videorna till en deadline, slösa inte bort en timme på att hoppas webbläsarmagi ska fixa det—hämta dina källfiler så fort som möjligt och se om du kan återskapa allt i ett lokalt program som Färgkorrigering eller Skrivbordsklipp.

Förresten, du nämnde att det inte visas något fel, bara oändlig bearbetning—det är absolut inte normalt, men ibland om du tittar igenom projektets längd eller exportinställningar, finns det en lurig skillnad (typ en projektinställning på 59,96 fps när allt ditt material är 24 fps) som gör att molnets renderingskö bara ballar ur och tyst slutar. Och om du är inloggad på flera flikar/enheter, kan Runway bli förvirrat och krascha på väldigt tysta sätt. Logga ut överallt annars, byt ditt kontolösenord och testa exporten igen (låter fånigt, men det har faktiskt fixat en låst export för mig en gång).

Jag skulle inte heller hålla andan och tro att långsamma timmar plötsligt löser allt—servrarna är överbelastade hela tiden eller så är kön bara fast. Skicka in ett supportärende, absolut, men om de här videorna är viktiga, VÄNTA INTE—hitta ett reservverktyg direkt och använd Runway om/när det kommer tillbaka. Jag lärde mig det på det hårda sättet efter att ha förlorat en hel helg till en “bearbetar”-snurra, bara för att exporten till slut skulle stanna på måndag morgon.

Sammanfattning: Bygg om lokalt om det går, kolla efter konstiga projektinställningar, logga ut överallt, kontakta supporten, men ha alltid en reservplan—molnarbetet är fortfarande långt ifrån idiotsäkert.