Runway KI mislykkes stadig med å eksportere prosjektene mine, og jeg forstår ikke hvorfor. Appen ser ut til å behandle filen, men fullfører aldri nedlastingen eller gir en feilmelding. Jeg trenger disse videoene til en frist og kunne trengt råd eller løsninger fra noen som har løst dette før.
Uff, problemer med Kjørebane KI-eksport? Vært der, skreket mot skjermen selv. Hvis du stirrer på “behandler”-limboen som om det var hele levetiden til en skilpadde, er du definitivt ikke alene. Jeg lover, disse skyappene har sjette sans for når du har dårlig tid—de venter til du må levere ei fil for så å gi opp, ingen feilmelding, ingen ting, bare stemning.
Et par ting å sjekke: Prøv først å eksportere en superkort, lavoppløselig versjon av prosjektet ditt. Noen ganger er det en rar feil hvor store filer krasjer, men små filer slipper igjennom. Hvis mini-eksporten fungerer, er det sannsynligvis noe med størrelsen eller formatet på hele prosjektet som hindrer prosessen. Tøm også nettleserens hurtigbuffer, start på nytt, og logg ut/inn av Kjørebane fordi kundestøtte alltid begynner der (som om det løser alt). Det hender også at bare det å bytte nettleser hjelper—Krom virker lykkeligere med Kjørebane enn Rev, jeg vet ikke hvorfor.
Men helt ærlig, Kjørebane sine servere blir overbelastet når mange bruker det (altså på de verste tidspunktene). Du kan prøve å eksportere sent på kvelden eller på rare tider når det trolig er mindre trafikk, og krysse fingrene. Hvis det fortsatt er ødelagt, send klage til kundestøtte—de klarer noen ganger å reprosessere eksporten hos seg, og plutselig funker det.
Skal være ærlig: lag alltid lokale kopier av alt, del opp store prosjekter i mindre biter hvis du kan, og ha alltid et backup-verktøy i bakhånd. Har blitt sviktet for mange ganger av sky-KI-verktøy—tillitssvikt for livet.
Ja, Eksportproblemene til Rullebane er et stort irritasjonsmoment, men jeg er ikke helt overbevist om at “prøv små eksporter, annen nettleser, osv”-løsningen alltid fungerer (jeg ser på deg @solreisende). Ærlig talt har jeg hatt tilfeller der INGENTING får det til å rikke seg, annet enn å slette hele prosjektet og laste opp mediene én etter én (ikke morsomt, men noen ganger blir filer bare ødelagt i bakgrunnen). Hvis du trenger disse videoene til en faktisk frist, ikke kast bort en time på å håpe at nettlesermagi ordner ting—hent kildefilene dine SÅ FORT SOM MULIG og se om du kan sette det sammen i noe lokalt som DaVinchi Løsning eller Klipp Snitt Skrivebord.
Forresten, du nevnte at det ikke er noen feil, bare evig prosessering—det er definitivt ikke normalt, men noen ganger hvis du sjekker prosjektets varighet eller eksportinnstillinger, skjuler det seg et lurt misforhold (som 59,96 bilder/sek-prosjektinnstillinger mens alt materialet ditt er 24 bilder/sek) som gjør at nettskyens behandlingskø bare går i lås og gir opp uten varsel. Åja, og hvis du er innlogget i flere faner/enheter samtidig, kan Rullebane bli forvirret og kaste opp på ekstremt lydløse måter. Logg ut OVERALT ellers, bytt kontopassord, og prøv eksport igjen (høres dumt ut, men det trikset løste faktisk en fastlåst eksport for meg en gang, jeg skjønner det ikke selv).
Jeg ville heller ikke gått og håpet på at sakte perioder mirakuløst skal fikse det—serverne slites hele døgnet eller køen er bare låst. Send inn en supportsak, ja, men i mellomtiden, hvis disse videoene virkelig betyr noe, IKKE vent—finn et Plan B-verktøy med en gang og bruk Rullebane hvis/når det kommer tilbake. Jeg lærte dette på den harde måten etter å ha mistet hele helgen til en “prosesserer”-snurre bare for at eksporten til slutt skulle feile mandag morgen.
Kort oppsummert: Bygg alt lokalt hvis mulig, sjekk rare prosjektinnstillinger, logg ut overalt, kontakt support, men ha ABSOLUTT en reserveplan—nettsky-arbeidsflyt er langt fra idiotsikker ennå.