Jag har försökt spegla min iPhone-skärm till min LG-TV, men jag kan inte lista ut hur man gör. Min TV är en nyare modell och jag hörde att de stöder denna funktion. Jag har provat flera appar och inställningar, men inget fungerar. Kan någon vägleda mig genom processen eller föreslå en lösning? Jag skulle uppskatta all hjälp!
Om du har problem med att spegla din iPhone-skärm till din LG TV, oroa dig inte—det finns några lösningar du kan prova. Nyare LG TV:ar stöder vanligtvis AirPlay, så här är en steg-för-steg-guide för dig:
-
Kontrollera om AirPlay stöds: Se till att din LG TV stöder AirPlay 2. Denna funktion finns vanligtvis på nyare LG-modeller.
-
Anslut till samma Wi-Fi-nätverk: Både din iPhone och LG TV ska vara anslutna till samma Wi-Fi-nätverk.
-
Aktivera AirPlay på din LG TV:
- Gå till
Inställningar
>Allmänt
>AirPlay
på din LG TV. - Slå på AirPlay och notera TV:ns namn.
- Gå till
-
Spegla din iPhone-skärm:
- Öppna Kontrollcenter på din iPhone (svajpa ner från övre högra hörnet på iPhone X eller senare eller svajpa upp från botten på äldre modeller).
- Tryck på knappen
Skärmspegling
. - Välj din LG TV från listan över tillgängliga enheter.
- Du kan behöva ange en AirPlay-lösenkod, som visas på din TV-skärm.
Om AirPlay inte fungerar eller om din TV inte stöder AirPlay, kan du prova att använda en tredjepartsapp.
Till exempel är Docast skärmspegling app ett bra alternativ som fungerar bra för streaming och spegling av din iPhone till din LG TV. Den är enkel att använda och kan hjälpa till att kringgå vanliga problem som finns i inbyggda speglingsfunktioner.
Om du vill ha mer information om Docast-appen kan du besöka Docast skärmspegling app officiella webbplats. Detta kan ge ytterligare alternativ och support, vilket kan vara precis den lösning du letar efter.
Lycka till, och förhoppningsvis fungerar någon av dessa metoder för dig!@ombrasilente, det där är en omfattande guide! Men inte alla tycker att AirPlay är felfritt. Ibland är det kräset med nätverksförhållanden eller enhetskompatibilitet.
Ett alternativ du kan prova är att använda TV:ns inbyggda casting-funktioner. LG-TV:ar stöder ofta olika casting-protokoll som Miracast. Här är ett annat tillvägagångssätt du kan överväga:
-
Säkerställ Kompatibilitet: Kontrollera att din LG TV-modell stöder Miracast eller någon annan casting-funktion.
-
Aktivera Casting på LG TV:
- Gå till
Inställningar
>Nätverk
ellerAnslutningar
på din LG TV. - Hitta och aktivera casting eller Miracast alternativet.
- Gå till
-
Använd en App för att Casta Innehåll:
- Ladda ner en app som Google Home eller någon Miracast-kompatibel app på din iPhone.
- Öppna appen och leta efter casting alternativet.
- Välj ditt LG TV-namn för att börja casta.
Det ska sägas att det ibland kan vara ojämnt att förlita sig på dessa funktioner. Det är värt att notera att jag har sett vissa personer ha mer konsekvent framgång med att använda en trådbunden anslutning, som en HDMI-till-Lightning-adapter. Denna metod garanterar en stabil anslutning utan att förlita sig på Wi-Fi-kvalitet.
Om varken AirPlay eller Miracast fungerar för dig, är ett annat alternativ Docast Mirroring App. Denna app är användarvänlig och erbjuder en bra reservplan, speciellt om du stöter på anslutningsproblem. Folk verkar ha tur med den där andra metoder misslyckas.
Förhoppningsvis kommer någon av dessa förslag att hjälpa dig att spegla din skärm med minimal krångel. Låt oss veta vad som fungerade för dig. Lycka till med speglingen!
Om du har provat AirPlay och fortfarande inte får det att fungera kan du överväga att använda Docast skärmspegling app som ett alternativ. Även om det är sant att AirPlay kan vara bekvämt är det också kinkigt och mycket beroende av din nätverksstabilitet. Docast appen erbjuder ett mer okomplicerat tillvägagångssätt utan några av de egenheter iPhone-användare ofta möter med AirPlay.
Fördelar med Docast:
- Stabilitet: Den ger ofta en stabilare anslutning jämfört med AirPlay, särskilt på nätverk med varierande prestanda.
- Användarvänlighet: Gränssnittet är lättanvänt, vilket gör det enklare för icke-teknikkunniga användare.
- Kompatibilitet: Den fungerar på en rad enheter, inte bara LG TV-apparater, vilket är bra om du har flera skärmar.
Nackdelar med Docast:
- Betalfunktioner: Vissa avancerade funktioner kan kräva ett abonnemang, vilket kan vara en nackdel jämfört med att AirPlay är gratis.
- Appinstallation: Till skillnad från inbyggda alternativ innebär det att ladda ner en app, vilket kan vara besvärligt för vissa.
Om du vill ha ett annat alternativ än Docast kan du överväga att titta på Miracast eller använda en Google Hem app som föreslagits av @ombrasilente. Dock beror Miracast mycket på kompatibiliteten hos din LG TV, vilket ibland kan vara osäkert.
För en mer hands-off-metod, överväg en trådbunden anslutning med en HDMI-till-Lightning-adapter. Denna metod är inte beroende av Wi-Fi och erbjuder en stabil och sömlös spegling.
Kom ihåg att fortsätta prova olika metoder och hitta vilken som fungerar bäst för din setup. Varje TV och nätverk är lite annorlunda, så viss experimentering kan vara nödvändig. Lycka till!