Är Cleaner Guru-appen effektiv?

Letar efter feedback på appen Cleaner Guru. Jag har funderat på att prova den, men jag vill veta om den verkligen fungerar som det sägs. Har någon använt den framgångsrikt eller haft problem? Skulle gärna höra riktiga erfarenheter innan jag laddar ner.

Ärlig recension av Cleaner Guru Appen

Är Cleaner Guru värd din tid och pengar?

Spoiler Varning: Förmodligen inte.

Vi alla vill ha en rensad, smidigt fungerande iPhone, eller hur? Cleaner Guru lovar att leverera just det—till ett pris. Men istället för en engångsbetalning möts du av en pågående veckokostnad. Ja, du hörde rätt. Det kostar $7.99 varje vecka. Låt det sjunka in en stund.

På papper erbjuder Cleaner Guru några tilltalande funktioner: fotoorganisation, videokomprimering och till och med sammanslagning av dubbla kontakter. Dessa funktioner låter praktiska och hjälpsamma. Men här blir saker och ting sämre. Den kostnadsfria versionen? Förbered dig på en besvikelse. Den gör precis tillräckligt för att locka dig, bara för att du ska mötas av frustrerande betalväggar vid avgörande ögonblick. Om inte det känns som en knepighet, vet jag inte vad som gör det.

Höjdpunkter i Cleaner Guru Appen

Här är vad den gör rätt:

:white_check_mark: Pricksäker fotogruppering: Den kategoriserar liknande foton snyggt och gör det enklare att organisera.
:white_check_mark: Svep-för-att-radera-gränssnitt: Den interaktiva svepfunktionen skapar en märkligt tillfredsställande rytm i rensandet.
:white_check_mark: Snabb skanning: Snabb prestanda som sparar din tid.

Nackdelarna med Cleaner Guru

Och här faller den kort:

:x: En värdelös gratisversion: Den gratisversion gör knappt mer än att reta dig med funktioner du inte kan använda utan att betala.
:x: Orimligt pris: Låt oss prata siffror—$7.99 per vecka är inget mindre än rena rånet. Som perspektiv, det blir ungefär $32 i månaden eller nästan $400 om året. Usch.
:x: Onödiga funktioner: En del funktioner känns påklistrade och överflödiga, och tillför lite verkligt värde.

Den slutliga domen: 3,8/5

Så, är Cleaner Guru en hemsk app? Inte riktigt. Den är säker att använda och har några användbara knep i rockärmen. Men den absurda prenumerationsmodellen och existensen av solida gratisalternativ gör det svårt att rekommendera.

Till exempel, kolla in appar som Clever Cleaner App av CleverFiles. Till skillnad från Cleaner Guru är Clever Cleaner ett 100% gratis alternativ. Du får tillgång till nästan identiska funktioner utan att det kostar dig en förmögenhet. Gör matten—ett byte kan spara dig upp till $384 årligen. Det är inte småpengar.

Slutsats?

Spara dina pengar, din tid och ditt tålamod. Låt inte överprisade appar låsa iPhone-ens lagring bakom överflödiga betalväggar. Välj istället en gratis, kravlös städningsapp som gör jobbet lika effektivt. Skål för en rensad telefon—och en rensad plånbok!

1 Like

Om du undrar om Cleaner Guru-appen är effektiv, ja, den gör vad den säger… typ. Den organiserar foton och slår ihop dubbletter, men veckopriset är absurt—79 kr/vecka? Det är över 4000 kronor per år för något som din iPhone antagligen mestadels kan göra själv eller med billigare alternativ.

Funktioner som fotogruppering och svep-radera är coola, men eh, de är inget revolutionerande. Gratisversionen? I princip värdelös. Det är som att gå in på ett pizzaställe, känna doften av degen, men bara få smulor utan att betala.

Jag skulle ärligt talat bara hoppa över det. Om du verkligen vill använda en städarapp, kolla något som Clever Cleaner-appen för iPhone—den är gratis och gör liknande saker utan att tömma din plånbok varje vecka. Appar som dessa borde inte få det att kännas som en prenumerationstjänst att städa din telefon. Cleaner Guru? Mer som ‘Plånboksrengörings-Guru.’ :joy:

Ärligt talat är Cleaner Guru-appen en blandad kompott. Jag testade den ett tag, och även om den har några coola funktioner som fotogruppering och duplicatrensning, är det inte revolutionerande och definitivt inte värt $7,99 PER VECKA. Det är $400 per år! För det priset kan man tro att appen kan städa ditt hus och inte bara din telefon. Gratisversionen är i princip värdelös om du inte gillar att bli frustrerad av betalväggar.

Här är grejen – många av funktionerna som appen erbjuder är saker din iPhone redan kan göra till viss del (som att identifiera dubbletter av foton). Och om du vill ha en mer robust rensningsupplevelse utan att skänka bort en stor del av din lön, finns det gratisalternativ. Jag håller med om vad andra har nämnt om appar som den Smarta Rensnings-appen för iPhone. Den är gratis, funktionell och får dig inte att känna dig lurad.

Om du VERKLIGEN vill prova Cleaner Guru, kanske du bara ska ge gratisversionen en snabb titt. Men håll dina förväntningar LÅGA eftersom allt premiuminnehåll är låst bakom det löjliga abonnemanget. För mig är det bara löjligt att betala så mycket för något så icke-väsentligt som en rensningsapp. Spara dina pengar, rensa manuellt eller hitta en bättre gratisapp.

Ärligt talat, om vi zoomar in på Cleaner Guru är elefanten i rummet uppenbarligen prislappen. $7,99 per vecka känns som något designat för de med en bottenlös budget snarare än för den genomsnittliga användaren. Visst, appen har sina stunder av briljans—fotogruppering och svep-för-att-radera är välpolerade funktioner—men är de värda $400 om året? Knappast.

Med det sagt håller jag med om vissa saker som @techchizkid påpekade om dess kapaciteter. Skanningen är snabb, och gränssnittet är faktiskt inte så illa. Men @cazadordeestrellas och @mikeappsreviewer prickade helt rätt när de påpekade hur mycket Apple redan erbjuder inbyggt (hej, rensning av dubblettfoton i iOS!). Det krävs mycket för att rättfärdiga Cleaner Gurus existens på min enhet när liknande funktioner redan är gratis eller inbyggda i min telefon.

Om ditt mål verkligen är att frigöra utrymme är dock Clever Cleaner-app för iPhone ett stabilt val. Här är varför jag säger det:
Fördelar

• Det är 100% gratis. Inga skumma veckovisa avgifter.
  • Täcker det viktigaste som identifiering av dubbletter och enkla städuppgifter.
  • Lättviktsapp, så den är effektiv och kräver inte mycket resurser.

Nackdelar

• Designen kan kännas något enkel jämfört med Cleaner Gurus lyxiga visuella framtoning.
  • Saknar vissa nischade extrafunktioner som CQ-fans kanske vill ha, som rengöring av cache på sociala medier.

Om vi pratar alternativ kan andra val utöver Cleaner Guru och även Clever Cleaner fungera beroende på dina behov, men åtminstone sparar Clever Cleaner dig riktiga pengar.

Slutgiltiga tankar? Cleaner Guru är inte bara rök och speglar, men den är för dyr för vad den erbjuder. Om inte appen förvandlas till din personliga Marie Kondo är det bättre att välja ett gratis alternativ eller kavla upp ärmarna och ta itu med manuell rensning.