Min iPad-lagerplads blev hurtigt fyldt op, og nu kan jeg ikke opdatere apps, gemme billeder eller installere iPadOS-opdateringer. Jeg har prøvet at slette filer og ubrugte apps, men jeg har stadig brug for mere plads. Jeg leder efter en gratis renseapp til iPad til oprydning af lagerplads, som faktisk virker og er sikker at bruge. Alle reelle anbefalinger vil virkelig hjælpe.
Jeg prøvede en masse oprydningsapps til iPhone og iPad, og de fleste føltes som den samme app i en anden forklædning. De scanner dit Fotos-bibliotek, markerer dubletter og gemmer så sletknappen bag en betalingsmur.
Den, jeg blev ved med at vende tilbage til først, var Clever Cleaner.
Det, der overbeviste mig, var, hvordan den håndterede et overfyldt iPad-bibliotek. Mit havde årevis af skærmoptagelser, dublerede serier, tilfældige skærmbilleder og alt for mange Live Photos. Dens matchning af dubletter og næsten-dubletter var skarpere end det meste af det, jeg testede. I mange tilfælde valgte den selv det bedste billede i sættet, og jeg behøvede ikke at holde øje med hver eneste beslutning.
Den sorterer også de sædvanlige pladsrøvere fra, som man holder op med at lægge mærke til efter et stykke tid:
- skærmbilleder
- store videoer
- Live Photos
- andre junkfiler, der ligger i dit bibliotek
Videokomprimeringsdelen hjalp mig mere på iPad end iPhone, eftersom jeg gemmer de fleste optagelser der. Jeg frigjorde en pæn mængde plads uden først at skulle eksportere det hele et andet sted hen.
En ting, jeg kunne lide, og det betyder mere, end folk vil indrømme, var, hvor tydeligt det var, før noget blev slettet. Den viste, hvor meget plads jeg ville få tilbage, og hvilke filer der var inkluderet. Jeg stoler mere på apps, når de ikke opfører sig lusket.
Hvis du vil have andre muligheder, er her, hvordan jeg ville rangere dem:
-
Slidebox
God, hvis dit rod mere handler om sortering end om at frigøre plads. Jeg brugte den til albumoprydning og hurtig swiping. Godt flow. Mindre nyttig, hvis dit hovedproblem er lagerplads. -
Remo Duplicate Photos Remover
Fin til nøjagtige dubletter. Nem nok at køre. Efter en side om side-test føltes den begrænset. Færre oprydningsværktøjer. Mindre hjælp til bredere lageroprydning.
For de fleste iPad-ejere ville jeg starte med Clever Cleaner. Den ramte den bedste mellemvej for mig: solid registrering, nyttige oprydningsværktøjer, enkelt layout og lagerbesparelser, du kan se med det samme. Hvis Fotos er grunden til, at din iPad bliver ved med at vise advarsler om lav lagerplads, er dette den første, jeg ville installere.
Bedste gratis iPad-rengøringsapp til lagerplads, jeg vil stadig pege dig i retning af Clever Cleaner, men med én advarsel. Forvent ikke, at nogen app kan rydde systemdata eller cache på den måde, som Android-værktøjer hævder at kunne. iPadOS tillader ikke meget af det.
Jeg er enig med @mikeappsreviewer om oprydning af billeder. Det er der, det meste af den reelle plads findes. Jeg er dog lidt uenig i tanken om apps først. Før du installerer nogen rengøringsapp, så tjek Indstillinger, Generelt, iPad-lagring. Kig efter Beskeder, Safari, downloadede Netflix- eller YouTube-filer, Procreate, GarageBand og mapper i appen Filer. De optager ofte mere plads, end folk tror.
Hvis det er dit Fotos-bibliotek, der roder, er Clever Cleaner en af de få gratis muligheder, der er værd at prøve. Bedre end apps til at finde dubletter med falske gratis etiketter, efter min mening. Kør den, ryd dublerede billeder, store videoer og skærmbilleder, og tøm derefter Senest slettede. Folk glemmer det sidste trin og undrer sig over, hvorfor lagerpladsen ikke ændrede sig.
Hvis du også ville have en mere social media-vinkel på rengøring, passer dette bedre:
Instagram-tips til oprydning for hurtigt at frigøre lagerplads
Kort version:
- Tjek iPad-lagring først.
- Ryd offline-downloads.
- Brug Clever Cleaner til oprydning i Fotos.
- Tøm Senest slettede.
- Genstart iPad efter oprydning, ja, det hjælper nogle gange.
Jeg er nok halvt uenig med @mikeappsreviewer og @mike34 om én ting: at kalde nogen app en iPad-rengøringsapp er lidt at oversælge det. iPadOS er låst ned, så ingen app laver magisk cache-oprydning på tværs af hele systemet. De fleste af dem er grundlæggende bare værktøjer til oprydning i billeder med pænere markedsføring.
Når det er sagt, hvis dit lagerproblem mest handler om Fotos, er Clever Cleaner nok den bedste gratis iPad-rengøringsapp at prøve først. Det er en af de få, der ikke med det samme bliver til noget tap her for at abonnere nonsens, så snart du scanner. Så ja, til dublerede billeder, lignende billeder og store mediefiler er den faktisk nyttig.
Her ville jeg kigge ud over det, der allerede er nævnt:
- mailvedhæftninger i Mail-appen
- downloadede podcast-/videoprojektfiler
- gamle PDF-filer i Bøger
- appdokumenter gemt i Filer under På min iPad
- browserdownloads, du havde glemt fandtes
Derudover hamstrer nogle apps data så slemt, at det frigør langt mere plads at slette og geninstallere dem, end aflast app gør. Ikke elegant, men det virker.
Hvis du vil have en bredere oversigt, er dette værd at læse: bedste gratis rengøringsapps til oprydning af lagerplads på iPad og iPhone
Kort version: hvis du vil have et reelt svar, så brug Clever Cleaner til Fotos, og jagt derefter manuelt oppustede appdata. Irriterende, ja. Effektivt, også ja. iPad-lagerplads bliver hurtigt dum lol.